قضایی

گفته های فرد حاضر در دادگاه هواپیمای اکراینی

خبرمهم: روز یکشنبه دادگاه رسیدگی به پرونده پرواز PS752 اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

روز یکشنبه دادگاه رسیدگی به پرونده پرواز PS752 اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد. در این جلسه خبرنگاران دعوت نشدند و محتوای رسانه‌ها گزارش منتشر شده توسط رسانه قوه قضائیه است.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، در همین رابطه با محسن اسدی لاری کسی که دو فرزند خود -محمد و زینب- را در ماجرای هواپیمای اوکراینی از دست داده، گفت‌و گو کرده که مشروح آن در ادامه آمده است:

محسن اسدی لاری پدر دو تن از جان باختگان هواپیمای اوکراینی در خصوص فضای دادگاه به گفت: قاضی بعد از بیان مقدمات جلسه، بسیار تاکید داشتند که رسیدگی بی طرفانه و منصفانه و باتوجه به تمام مستندات خواهد بود.

وی در همین رابطه افزود: البته قاضی در دادگاه بارها تاکید داشتند که با جرئت و نهایت دقت به این پرونده رسیدگی خواهد شد. قاضی دادگاه تاکید داشتند و قسم خوردند صرفا حقیقت را در نظر خواهند داشت.

اولیای دو تن از کشته شدگان هوایپمایی اوکراینی در ادامه گفت: کیفرخواست ابتدا توسط آقای یوسف وندی خوانده شد اما اعتراض خانواده ها را در پی داشت و قاضی خواست ایشان بیرون بروند. این رفتار سابقه نداشته و نشان دهنده همراهی قاضی محترم بود.

وی افزود: با توجه به درخواست رسمی خانواده‌ها و نظر قاضی به این نتیجه رسیدند تحقیقات کافی نیست و مجدا تحقیقات مفصلی باید شروع شود. نهایتا پرونده‌ها با تدبیر خاصی در اختیار وکلا قرار گیرد و نظرات کارشناسی به صورت مستقل انجام شود و به هر حال اعتراض لازم برای این موضوع با توجه به نظرات کارشناسی بین‌المللی صورت بگیرد.

محسن اسدی لاری به گفت: البته تدبیر رئیس دادگاه این بود که جلسه آینده به صورت خلاصه در هفته آینده برگزار شود و دو ماه تنفس ایجاد شود. جمیع این تدابیر علیرغم این جلسه مهم بود و به نظر ما تدابیر رئیس دادگاه خیلی مهم است تا بتوانیم دادخواهی و عدالت را با تدابیر رئیس محترم دادگاه و حمایت رئیس قوه قضائیه داشته باشیم.

او در پایان گفت: تمام شاکیان و وکلا به دادگاه دعوت شده بودند. به بیانی دیگر تمام کسانی که اسم‌شان در کیفرخواست آمده بود، دعوت شده بودند. /انصاف نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا