فناوری

اپل دادگاهی شد!

خبرمهم: شکایت جدید علیه اپل با محوریت اسکرول ژله‌ای نمایشگر آیپد مینی ۶، این شرکت را به تقلب، نقض مقررات رقابت کالیفرنیا و قوانین تبلیغات دروغین متهم می‌کند.

با وجود تغییرات بنیادی در آیپد مینی ۶، برخی گزارش‌ها از آن حکایت دارند که کوچک‌ترین تبلت کوپرتینویی‌ها با مشکلاتی در بخش نمایشگر دست‌وپنجه نرم می‌کند. اکنون کاربری به‌نام کریستوفر برایان شکایتی را علیه اپل در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا تنظیم کرده و ادعا می‌کند که آیپدهای مینی ۶ دارای مشکل اسکرول ژله‌ای نمایشگر هستند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، البته همان‌طور که گفته شد، مشکل یادشده نخستین بار نیست که گزارش می‌شود؛ چراکه از همان ابتدای عرضه آیپد مینی، بسیاری از کاربران در صفحه‌ی پشتیبانی محصولات اپل مشکلی را گزارش داده بودند که برای برخی از آن‌ها هنگام خواندن محتوا روی دستگاه در حالت پرتره قابل‌مشاهده بود. پدیده اسکرول ژله‌ای فقط زمانی رخ می‌دهد که تبلت در حالت عمودی قرار دارد و دلیل آن این است که برد کنترلی که به‌روزرسانی خط‌به‌خط نمایشگر را هدایت می‌کند، جهت‌گیری عمودی دارد و جهت عمودی با محل قرارگیری آن مطابقت ندارد. به‌عبارتی دیگر، زمانی که نرخ نوسازی یک طرف نمایشگر از طرف دیگر بیشتر باشد، این مشکل نیز پدیدار می‌شود.

گفتنی است که تقریباً تمام نمایشگرهای LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارای چنین مشکلی هستند؛ اما شدت آن‌ها متفاوت است و احتمالاً بسیاری از افراد متوجه آن نمی‌شوند. این در حالی است که نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی به‌طور کامل مشکل یادشده را برطرف می‌کنند. برای مثال، آیپد پرو نیز دارای یک برد کنترل‌کننده نمایشگر عمودی است و درحالی‌که پیمایش ژله‌ای هنوز در حالت عمودی روی آیپد بالارده انجام می‌شود، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پدیده‌ی یادشده را برای چشم انسان غیرقابل‌مشاهده می‌کند.

در دعوی مذکور، شاکی ادعا می‌کند که کاربران هنگام استفاده از آیپد مینی و مشاهده نقض نمایشگر دچار حالت تهوع می‌شوند. جالب است بدانید که اپل در سپتامبر ۲۰۲۱ این موضوع را رد کرد و اظهار داشت که حرکت ژله‌ای رفتاری عادی برای نمایشگرهای LCD است که منطقی به‌ نظر می‌رسد؛ اما شکایت جدید بیان می‌کند که سایر نمایشگرهای LCD به اندازه آیپد مینی دچار این مشکل نمی‌شوند.

برایان می‌گوید که اپل ماهیت معیوب آیپد مینی را در حالی پنهان می‌کند که کاملاً از این موضوع آگاه است و هیچ اقدامی برای اصلاح آن انجام نمی‌دهد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا