فناوری

سپری شدن ۳.۸تریلیون ساعت در اپ موبایل!

خبرمهم: کاربران در سال 2021 بیش از 3.8 تریلیون ساعت در اپ‌های موبایل زمان سپری کرده‌اند

طبق جدیدترین آمار ارائه شده توسط App Annie، به صورت متوسط هر کاربر در طول روز ۴.۸ ساعت از زمان خود را مشغول اپلیکیشن‌های موبایل بوده که این میزان در یک بازه زمانی دو ساله حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری زمان و پول خود را صرف اپلیکیشن‌های موبایل می‌کنند. طبق آخرین گزارش آماری «وضعیت موبایل» شرکت تحلیلگر App Annie به طور کلی در سال ۲۰۲۱ معادل ۳.۸ تریلیون ساعت از وقت کاربران صرف اپلیکیشن موبایل شده است. همچنین باید اشاره کرد که میزان ۴.۸ ساعت در طول روز، به صورت میانگین اعلام شده. به عنوان مثال در برزیل و اندونزی این میزان روزانه به مرز ۵.۵ ساعت نزدیک شده و برای کره جنوبی نزدیک به پنج ساعت بوده است.

مبالغ خرج شده برای اپلیکیشن‌های موبایل نیز بسیار سرسام آور است. به طور کلی، در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد دلار از طریق اپ استورها پرداخت شده، یعنی در هر دقیقه از سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۲۰ هزار دلار برای اپلیکیشن موبایل هزینه شده است. همچنین در این گزارش آمده است که مصرف کنندگان در ۲۳۳ اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

به عنوان مقایسه، تنها ۳۸ فیلم در تمام سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند.

در ادامه آمار ارائه شده، همچنین می‌توان اشاره کرد که تعداد دانلود اپلیکیشن‌های جدید نیز در ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته (۲۰۲۰) ۵ درصد افزایش یافته و به ۲۳۰ میلیارد رسیده است. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت در هر دقیقه بیش از ۴۳۵ هزار اپلیکیشن موبایل دانلود شده است.

بدون شک میزان استفاده زیاد مصرف‌کنندگان از گوشی‌های خود برای تبلیغ‌کنندگان سودآور خواهد بود. به همین منظور در طول سال گذشته، هزینه‌های تبلیغاتی نیز به ۲۹۵ میلیارد دلار رسیده است. با این وجود اگر تبلیغات را یک کشور فرض کنیم، در بین بزرگترین اقتصادهای جهان رتبه ۴۱ را به خود اختصاص خواهد داد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا