بین المللی

مشاور الکاظمی: آمریکا مایل به ایجاد هیچ پایگاه نظامی ثابتی در عراق نیست

خبرمهم: مشاور ویژه نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) از جزئیات مرحله اول گفت‌وگوی استراتژیک میان عراق و آمریکا پرده برداشت و اعلام کرد، آمریکا مایل به ایجاد هیچ پایگاه نظامی ثابتی در عراق نیست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از خبرگزاری المعلومه، هشام داوود، مشاور ویژه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت، گفت‌وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود، عراق با همه کشورهای جهان همکاری و تعامل دارد مگر رژیم صهیونیستی که به دلایل اصولی روابطی با آن ندارد. بغداد با کشورهای منطقه و جهان براساس بی‌طرفی مثبت و منافعش ارتباط دارد و تعامل و همکاری میان بغداد واشنگتن نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

داوود گفت، روابط میان بغداد و واشنگتن سال‌هاست که قطع نشده است اما به دلیل شرایط اخیر جهان در پی شیوع ویروس کرونا، مسافرت و رایزنی‌های مستقیم نه فقط بین آمریکا و عراق بلکه در سطح جهان سخت شده است و به محض اینکه شرایط بهتر شود دیدارهایی در سطح عالی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد، اکثر اظهارات و اتهامات علیه گفت‌وگوی بغداد و واشنگتن منصفانه نبود و در این اظهارات حقیقت و محتوای این گفت‌وگو و خواسته‌های دولت عراق مورد توجه قرار نگرفت. گفت‌وگوی استراتژیک به طور مستقیم و صریح به حمایت ایالات متحده از حاکمیت عراق، کمک به آن در زمینه‌های مختلف و پشتیبانی از آن در مجامع بین‌المللی و نیز کاهش تعداد نیروهای آمریکایی براساس نیاز عراق و عدم تمایل ایالات متحده به ایجاد هرگونه پایگاه و حضور نظامی ثابت در عراق اشاره دارد و اینها نکات کلیدی هستند که همواره به نفع عراق است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا