بین المللی

بیش از ۲۵۰۰ نفر در تظاهرات سراسری آمریکا بازداشت شدند

خبرمهم: روزنامه واشنگتن پست از بازداشت بیش از ۲۵۰۰ نفر در تظاهرات سراسری علیه نژادپرستی پلیس این کشور که طی چند روز اخیر در شهر‌های مختلف آمریکا برگزار شده است، خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  روزنامه واشنگتن پست نوشت بیش از ۲۵۰۰ نفر از شهروندان معترض آمریکایی که علیه نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در سراسر آمریکا تظاهرات کردند، به دست پلیس و نیرو‌های امنیتی بازداشت شده اند.

واشنگتن پست نوشت رویکرد پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا در برخورد با شهروندان معترض تهاجمی‌تر شده است و طبق برآور‌های این روزنامه، پلیس آمریکا طی ۵ شب گذشته ۲۵۶۴ نفر از معترضان را بازداشت کرده است که یک پنجم بازداشت شدگان از لس آنجلس هستند.

براساس این گزارش، اتهامات این افراد نقض مقررات حکومت نظامی و برخی نیز آسیب رساندن به اموال ذکر شده است.

«بنیامین کرامپ» قاضی آمریکایی که نماینده خانواده جورج فلوید است در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی ضمن محکوم کردن خشونت برخی معترضان آمیز گفته، مقامات درک می‌کنند که این آتش را معترضان شروع نکرده‌اند، رفتار ظالمانه پلیس و سیستم قضایی نژادپرستانه است که این خشونت‌ها را به وجود آورده است.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا