بین المللی

گاردین: تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری آمریکا مانند دورانِ پس از حملات یازده سپتامبر است

خبرمهم: گاردین نوشت: در زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، ترس و نگرانی بر صنعت گردشگری آمریکا سایه انداخته بود و اکنون در زمان شیوع کرونا نیز همین گونه است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، گاردین بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را با پیامد‌های حملات ۱۱ سپتامبر برای صنعت گردشگری آمریکا مقایسه کرد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: درحالیکه شیوع ویروس کرونا بازار‌های بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، صنعت گردشگری نیز با شدیدترین بحران پیش آمده در بیش از ۱۸ سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند. شرکت‌ها از کارکنان خود خواسته‌اند از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند، کنفرانس‌ها لغو شده‌اند و مردم از سفر‌های داخلی و خارجی برای گذراندن تعطیلات خودداری می‌کنند. تصویر تاریک شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و شرکت‌های مسافرتی و در پی جنگ بر سر قیمت نفت و گسترش ویروس کرونا که به اطمینان سرمایه گذاران آسیب جدی وارد کرد، تاریکتر شد.

اوضاع به حدی وخیم شده است که «گری کلی» مدیر اجرایی ساوت وست ایرلاینز، یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا، هفته گذشته هشدار داد: تقاضا برای رزرو بلیط، همانند زمان پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، به شدت کاهش یافته است.

به گفته وی، در زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، ترس و نگرانی بر صنعت گردشگری سایه انداخته بود و اکنون نیز همین گونه است.

مقایسه بحران کنونی با حملات ۱۱ سپتامبر بزرگنمایی نیست. بخش تجاری انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) برآورد کرده است که درآمد جهانی این صنعت امسال بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت که معادل ۲۰ درصد می‌شود. به گزارش یاتا، پس از حملات ۱۱ سپتامبر درآمد شرکت‌های هواپیمایی ۷ درصد معادل ۲۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

تازه مشکل فقط به شرکت‌های هواپیمایی مربوط نمی‌شود. پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا به آمریکایی‌ها به ویژه سالمندان و افرادی که سلامت جسمانی آن‌ها در خطر است، درباره سفر هشدار داد، سهام شرکت‌های مسافرتی به شدت سقوط کرد. از طرف دیگر سهام صنعت هتلداری نیز همچنان درحال کاهش است.

«مایکل بلیساریو» تحلیلگر ارشد اقتصادی، از سقوط شدید ارزش سهام صنعت هتل‌داری به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا خبر داد.

از آنجایی که صنعت گردشگری و خدمات تفریحی یکی از بخش‌های تجاری آمریکاست که نیرو‌های زیادی در آن مشغول به کار هستند، این مسئله کاخ سفید را به شدت نگران کرده است. از این‌رو کاخ سفید درصدد انجام دادن اقداماتی برآمده است، اما در نظر گرفتن هرگونه بسته مالی به تصویب کنگره نیاز دارد که آن هم در سال انتخابات کاری بس دشوار خواهد بود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا