بین المللی

جنبش «نجباء» عراق | تقدیر از ایران ، تهدیدِ آمریکا

خبرهای فوری: جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق ضمن تقدیر از ایران برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق، نظامیان آمریکایی را به گرفتن انتقام خون شهید «المهندس» تهدید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری،  جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق ضمن تقدیر از ایران برای کمک به عراق و هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در این کشور، به نظامیان آمریکایی هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین» این جنبش اعلام کرد: از ایران برای کمک به عراق در بازگرداندن حاکمیت و جایگاهش با هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغال شده از سوی نیروهای آمریکا تشکر می‌کنیم.

جنبش نجباء خطاب به نظامیان آمریکایی تصریح کرد: چشمهایتان را نبندید که انتقام خون شهید «المهندس» با دست‌های عراقی‌ و تا خروج آخرین نظامی شما گرفته خواهد شد.

 «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، نیز امروز طی پستی در توئیتر، به پاسخ موشکی ایران علیه دو پایگاه نیروهای آمریکایی در الانبار و اربیل، واکنش نشان داد.

وی طی پستی در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: پاسخ نخست ایران به ترور فرمانده شهید سلیمانی داده شد و اکنون نوبت پاسخ نخست عراق به ترور فرمانده شهید المهندس است. از آنجا که عراقی‌ها صاحبان شجاعت و غیرتند، پاسخ آنها کمتر از پاسخ ایران نخواهد بود. این یک وعده است.

بامداد امروز (چهارشنبه – ۱۸ تیر) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی موسوم به «ضد داعش» قرار گرفت./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا