بین المللی

آیا مهلت ۷۲ ساعته حریری به آرامش لبنان خواهد انجامید؟

خبرهای فوری: سرانجام پس از ۲۴ ساعت تظاهرات خیابانی در لبنان سعد حریری اعلام کرد به شرکایش در دولت ۷۲ ساعت فرصت میدهد تا پیشنهادات خود برای برون رفت از بحران را ارائه دهند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، سخنان حریری نه تنها از التهابات این روزهای لبنان نکاست بلکه بنظر می‌رسد تظاهر کنندگان را به این جمع بندی رسانده است که دستان حریری در مواجهه با مشکلات عمدتا اقتصادی لبنان تقریبا خالی است. اصرار تظاهرکنندگان براستمرار حضور درخیابانها پس از اولتیماتوم حریری نشانه این امراست.

– سوال تظاهر کنندگان از دولت لبنان این است که برچه مبنایی میتوان به اولتیماتوم سعد حریری و نتیجه بخش بودن آن امید بست درحالی که در خلال چند سال عمر این حکومت هیچ دستاورد محسوسی نصیب لبنانی‌ها نشده است.

– شاید یکی از نکاتی که میتوان ان را “پاشنه اشیل” حکومت سعد حریری دانست اتکا بیش از حد ایشان به خارج و بویژه حکومت سعودی است، حکومتی که هم درخصوص “سامان مند” شدن دولت در لبنان بشدت سنگ اندازی کرد وهم در مواقعی حتی با “حبس” نخست وزیر قانونی لبنان مراتب عدم رضایت خود را از حکومت و سیاست‌های سعد در عدم تبعیت از سعودی ابراز داشت.

– شاید قضاوت درخصوص آینده حکومت لبنان پس از ۷۲ ساعت آینده در شرایط کنونی اندکی زود باشد اما آنچه مسلم است اینکه بازگشت به شرایط “سرپرستی دولت” در لبنان و به تعبیری نابسامانی سیاسی در این کشور مورد توجه آنانی است که از “ثبات سیاسی” در لبنان سخت ناراضیند. /العالم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا