بین المللی

مسئول دفتر رائفی‌پور: عربستان می‌خواهد رائفی‌پور را تحویل بگیرد، براساس موضوع خاشقچی این‌ها مورد اطمینان نیستند

خبرمهم: مهدوی، مسئول دفتر رائفی‌پور در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم: فعلا سعی کرده‌ایم خویشتن‌داری کنیم و مدل پیگری‌مان منطقی، معقول و دیپلماتیک باشد. حتی دیشب هم برای دوستانمان فرستادیم که کار ذوقی، احساسی و غیرعاقلانه‌ای انجام ندهند و پرچمی را آتش نزنند. تاکید خود آقای رائفی‌پور هم همین بوده.

طبق اعلام موسسه مصاف، برخی عناصر دولت سعودی بر‌خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، مهدوی، مسئول دفتر رائفی‌پور در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به علت ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌پور در عربستان گفت: تا به اینجای کار به خود دوستان وزارت خارجه هم پاسخ درستی داده نشده، آن هم با وجود اینکه ۳ روز است این اتفاق افتاده ولی هیچ توضیحی ارائه نشده که چرا و به چه علتی ایشان ممنوع‌الخروج هستند. درحالی‌که تا لحظه آخر  کارت پرواز صادر شده و بعد زمانی‌که ایشان می‌خواستند از گیت عبور کنند و وقتی کانتر آخر بوده، اعلام می‌شود که ممنوع‌الخروج هستند و اسکن چهره آقای دکتر فعال نمی‌شود. البته همان‌جا هم پیگیری شده این موضوع اما هیچ جوابی داده نشده و هنوز هم هیچ مطلبی گفته نشده. 

مهدوی افزود: اگر هم بحث سخنرانی و گفته‌های ایشان بوده که خب اصلا نباید برایشان ویزا صادر می‌شد. ولی وقتی ویزا داده شده یعنی مطلع هستند که چه شخصیتی آمده. درحالی‌که آنجا هم هیچ اتفاقی نیفتاده و کار خلاف قانونی هم صورت نگرفته.

مسئول دفتر رائفی‌پور در ادامه تصریح کرد: من دیدم بعضی از خبرگزاری‌ها گفتند پاسپورت ایشان جعلی بوده، این دروغ محض است. خود بنده پاسپورت و ویزا را تحویل گرفتم، حتی عکس این‌ها را هم گرفتیم که اگر یک وقتی گم شد داشته باشیم. پاسپورت و ویزا به اسم خود آقای رائفی‌پور بوده و عادی ثبت نام شده و مثل همه مردم رفتند. 

مهدوی در پاسخ به این سوال که آیا پاسپورت آقای رائفی‌پور سیاسی بوده یا عادی، گفت: ایشان پاسپورت سیاسی ندارند و به عنوان یک شهروند عادی جمهوری اسلامی رفتند، مثل خیلی‌های دیگر که رفتند. در این کاروان افراد مهم و نمایندگان مجلس هم بودند و برای آن‌ها هیچ اتفاقی نیفتاده و خیلی راحت برگشتند. 

مسئول دفتر رائفی‌پور تاکید کرد: این خلاف قانون است که یک نفر بازداشت شود و هیچ توضیحی داده نشود. ما دائم پیگیر هستیم و می‌خواهیم بدانیم که چه اتفاقی افتاده و موضوع چیست. اما طرف سعودی همکاری نمی‌کند و هرچقدر هم دوستان وزارت خارجه پیگیری کردند در‌واقع نکته‌ای گفته نشده. فقط دائم می‌گویند ایشان بیایند تا ما با او صحبت کنیم یا تحویل ما داده شود. 

مهدوی در ادامه افزود: ولی خب این‌ها خیلی سر موضوع خاشقچی قابل اعتماد نیستند. البته هیچ بازداشتی اتفاق نیفتاده و حتی کنسولگری و وزارت امور خارجه خودمان هم اجازه نداند که دست این‌ها به دکتر برسد و گفتند هر سوالی دارید بپرسید، اگر شکایتی هم دارید بگویید ما برایشان وکیل می‌فرستیم. اما هیچ نگفتند و خود وزارت خارجه هم بلاتکلیف است. حالا امروز قرار است آقای امیرعبداللهیان قبل از سفرشان تماس بگیرند با وزیر خارجه عربستان و آخرین اخبار را بدهند. 

مهدوی گفت: ما خودمان هم یک بیانیه کار کردیم که مخاطبان خود ایشان شلوغ نکنند. زیرا ما چند‌هزار نفر حاجی در آنجا داریم و خب نگرانی ایجاد می‌شود. ما بنای رسانه‌‌ای کردن هم نداشتیم. خود ایشان هم گفتند که (علت تاخیر هم همین بود) تازه روابط با عربستان شکل گرفته و اتفاقات خوبی افتاده، برای همین ما نمی‌خواهیم این روابط بهم بخورد. 

مسئول دفتر رائفی‌پور تصریح کرد: طبق پیام صوتی که آقای رائفی‌پور برای ما ارسال کردند ما حتی به نزدیکان هم گفتیم پرواز تاخیر دارد. ولی هر مدل حرف خلاف واقعی که می‌شد در ابتدا از رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد و بعد هم در داخل کشور بازتاب داشت. ولی با صحبت‌های دیشب آقای کنعانی تا بخش زیادی از این مطالب حل شد. منتها نه بازداشتی بوده و نه کار غیرقانونی انجام شده.

مهدوی گفت: آقای رائفی‌پور با پاسپورت و اسم خودشان رفتند و با همان هم برگشتند. همه کاروان و تمام کسانی که همراهشان بودند با صحت و سلامت برگشتند، فقط خود ایشان نیامده. ولی به حدی تمام مراحل برای بازگشت انجام شده  که حتی بار و وسایل و چمدان ایشان برای ما فرستادند. 

مهدوی در‌خصوص اسم اصلی را‌ئفی‌پور در پاسپورت تاکید کرد: بله من پاسپورت تمدید شده و ویزای ایشان را دیدم و به اسم خودشان، علی اکبر رائفی‌پور بوده و جز این چیزی نبوده. این مطالبی که در‌حال حاضر گفته می‌شود اولین بار از رسانه‌های ضد‌انقلاب گفته شده و هیچ منبعی آن را تایید نکرده. حتی دوستان وزارت خارجه هم پیگیر این موضوع بودند و گفتند منبعی برای این موضوع پیدا نکردیم.

ما هم مثل شما برایمان سوال است که چه قصه‌ای پیش آمده و پیگیر هستیم. دوستان وزارت خارجه هم پیگیر هستند و اگر خبری شود حتما از طریق کانال رسانه‌ای  تلگرامی موسسه مصاف و مابقی رسانه‌هایمان اعلام می‌کنیم. 

مهدوی، مسئول دفتر رائفی‌پور در‌ پایان تاکید کرد : فعلا سعی کرده‌ایم خویشتن‌داری کنیم و مدل پیگری‌مان منطقی، معقول و دیپلماتیک باشد. حتی دیشب هم برای دوستانمان فرستادیم که کار ذوقی، احساسی و غیرعاقلانه‌ای انجام ندهند و پرچمی را آتش نزنند. تاکید خود آقای رائفی‌پور هم همین بوده. بعید هم هست که این اتفاقات بیفتد و ان‌شاالله با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود آقای رائفی‌پور هر چه زودتر برمی‌گردنند. 

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا