بین المللی

امیرعبداللهیان: سیاست خارجی مان را به هیچ بلوکی گره نمی زنیم

خبرمهم: وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد به هیچ وجه سیاست خارجی کشورمان را به هیچ بلوکی گره نمیزنیم.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، حسین امیرعبداللهیان در نشستی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، در ادامه گفت: سیاست خارجی مان را  نه به غرب نه به شرق گره نمی زنیم؛  نه به چین نه به روسیه نه انگلیس نه فرانسه نه آمریکا.

وی با بیان این که تعامل را در چارچوب سیاست خارجی متوازن می‌بینیم، گفت: در بعصی کشورهای اروپایی علیرغم تحریم برخی تبادلات به ۱۸۰ درصد رسیده است.

وزیر امور خارجه: امشب جمع‌بندی نهایی خود را به هماهنگ کننده اروپایی برجام می‌دهیم

امیرعبدالهیان:
هنوز جمع بندی نهایی خود را به صورت مکتوب به طرف مقابل ندادیم . تا ساعت ۱۲ امشب اخرین جمع بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می دهیم .
اگر واکنش امریکا انعطاف باشد در نقطه توافق هستیم در غیر اینصورت باید بیشتر گفتگو کنیم.
امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حتی اگر فردا برجام به نتیجه رسید و تحریم‌های ثانویه برداشته شود، تحریم‌های اولیه همچنان پابرجا خواهد ماند.

آمریکا در دو موضوع شفاهی موافقت کرده، باید کتبی موافقت کند

وزیر خارجه:
به صراحت به آمریکا گفتیم که گفته در آستانه انتخابات هستند و مشکل بنزین دارند، حتما طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد.
ما در همه مراحل مذاکرات در موضوعاتی که می‌توانستیم انعطاف نشان دهیم نشان دادیم. آمریکا به خوبی می‌داند چقدر انعطاف نشان دادیم الان نوبت انعطاف طرف آمریکایی است.
طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در حد نسبی در دو موضوع انعطاف شفاهی خود را بیان کرده و باید کتبی باشد و در موضوع سوم و تضمین‌ها باید انعطاف آمریکا را داشته باشیم اگر آمریکا انعطاف را نشان دهد در روز‌های آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آن‌ها از پلان بی صحبت می‌کنند، ولی ما هم پلان بی خود را داریم. این موضوع باید از طریق مذاکرات به نتیجه برسد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا