بین المللی

ترس از روسیه،مدافعان را زیاد کرده!

خبرمهم: کوبا، یکی از متحدان نزدیک روسیه، به شدت از آمریکا به خاطر "تحمیل گسترش تدریجی ناتو به سمت مرزهای فدراسیون روسیه"انتقاد کرده و خواستار راه حل دیپلماتیک برای حفظ صلح جهانی شده است.

کوبا، یکی از متحدان نزدیک روسیه، به شدت از آمریکا به خاطر “تحمیل گسترش تدریجی ناتو به سمت مرزهای فدراسیون روسیه”انتقاد کرده و خواستار راه حل دیپلماتیک برای حفظ صلح جهانی شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از بدترین بحران‌های اروپا در دهه‌های اخیر در حال آشکار شدن است؛ آن هم درست هم زمان با اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه استقلال دو منطقه جدایی طلب “لوهانسک و دونتسک” را به رسمیت شناخت و دستور اعزام نیرو به این دو منطقه را داد و از طرفی موجب شد تا کشورهای غربی از جمله آمریکا موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه این کشور (روسیه) اعمال کنند.

در بیانیه‌ای در اواخر روز پنجشنبه، وزیر خارجه کوبا گفت که آمریکا تهدیدهایی را علیه پوتین انجام داده که موجب بدتر شدن این بحران شده است. در این بیانیه دقیقا به پیشرفت‌های روسیه به سمت مناطق شرقی اوکراین اشاره نشده است.

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا هفته‌هاست که روسیه را تهدید کرده و جامعه جهانی را نسبت به خطرات “یک حمله وسیع به اوکراین” تحت تاثیر قرار داده است. آمریکا تسلیحات و فناوری نظامی را در چندین کشور مختلف مستقر کرده و تحریم‌های یکجانبه‌ای را وضع کرده است.

کوبا که توسط کمونیست‌ها اداره می‌شود، برای چندین دهه از متحدان نزدیک روسیه محسوب می‌شود و قبل از آن هم با اتحاد جماهیر شوروی روابط اقتصادی نزدیکی داشت.

این بیانیه کوبا تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که دومای روسیه با تعویق برخی از پرداخت بدهی‌های کوبا تا سال ۲۰۲۷ موافقت کرد.

پس از سفر یوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه به کوبا، دولت هاوانا ضمن حمایت از روسیه در مواجهه با قدرت‌های غربی بر سر اوکراین، ایالات متحده و متحدانش را به هدف قرار دادن مسکو با آنچه “نبرد تبلیغاتی” توصیف کرده و همچنین وضع یکسری تحریم‌ها علیه مسکو متهم کرد.

این بیانیه متذکر شده است: ما از آمریکا و ناتو با “جدیت تمام” می‌خواهیم تا ادعاهایی را که درخصوص تضمین‌های امنیتی به فدراسیون روسیه داده‌اند، عملی کنند. همچنین، گسترش ناتو به مرزهای فدراسیون روسیه تهدیدی برای امنیت ملی این کشور و صلح جهانی محسوب می‌شود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا