بین المللی

لاوروف: روسیه به تحریم‌های اروپا عادت کرده است

خبرمهم: وزیر خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه در واکنش به تحریم‌های اروپا علیه این کشور گفت که روسیه به این تحریم‌ها عادت کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که روسیه به تحریم‌های اروپا عادت کرده است.

وی در ادامه گفت: «اروپایی‌ها، آمریکا و انگلیس هرگز اجرای طرح‌های خود را که با نام مجازات روسیه خوانده می‌شود، متوقف نخواهند کرد».

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «اوکراین بلافاصله پس از امضای توافق مینسک، آن را نابود کرد».

 خبرگزاری بلومبرگ آمریکا خبر داد که اتحادیه اروپا در پی اعمال تحریم علیه ۳۵۱ نماینده روسیه است که به استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک رای مثبت دادند.

همچنین رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا با «غیرقانونی و غیرقابل قبول» اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، گفتند که بروکسل امروز بعدازظهر اولین بسته تحریمی را علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

آن‌ها افزودند که این تحریم‌ها کسانی را که در این تصمیم دخیل بودند و همچنین بانک‌هایی را که از ارتش روسیه و سایر عملیات‌ها در این مناطق حمایت مالی می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. طبق بیانیه منتشر شده در این خصوص، این تحریم‌ها همچنین توانایی کشور و دولت روسیه برای دسترسی به سرمایه و بازارهای مالی و خدمات اتحادیه اروپا را هدف قرار خواهند داد. علاوه بر این، اتحادیه اروپا قصد دارد واردات و صادرات این دو منطقه جدا شده را با اقدامات مشابهی که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به اجرا درآورد، سرکوب کند.

حداقل دو بانک فعال در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین نیز در صورتی که این پیشنهادها مورد حمایت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد، ممکن است هدف گرفته شوند. رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا در بیانیه خود گفتند: اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا در مرحله بعد اقدامات بیشتری را با توجه به تحولات بیشتر اتخاذ کند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا