بین المللی

جنگ سرد بین آمریکا و روسیه؟

خبرمهم: نیویورک تایمز می‌نویسد، اوکراین از آمریکا گله‌مند است که با تکرار بی‌مورد هشدار درباره حمله روسیه به این کشور، دارد جنگی سرد را دامن می‌زند و تنش‌ها را بیشتر می‌کند. آلبرت کوچویی، در شرح مهمترین عناوین روزنامه‌های دوشنبه ـ ۱۱ بهمن ماه ـ آورده است:

روزنامه نیویورک تایمز، چون روزنامه‌های دیگر آمریکا هنوز نگاه به اوکراین دارد. با این عنوان که اوکراین، آمریکا را سرزنش می‌کند. رئیس جمهوی اوکراین گله‌مند است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بی جهت دارد جنگی سرد را دامن می‌زند. از جنگی موهوم و تجاوز روسیه می گوید. او بی‌جهت هشدار تمام نشدنی را می دهد. تنش‌ها با ادعای آمریکا، سخت بالا گرفته است که: روسیه، می‌خواهد از مرزهای اوکراین بگذرد. کاخ سفید مدام درباره حمله و تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین می گوید همین، تنش ها را بیش از همیشه، دامن می زند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نگاه روزنامه‌های اروپا و خاور دور به کره شمالی و شلیک دوربرترین موشک سال ۲۰۱۴ است. ال پائیس روزنامه اسپانیا هم نوشت: آمریکا پیونگ یانگ را پس از این پرتاب محکوم کرد. این هفتمین آزمایش موشکی از سوی پیونگ یانگ در این ماه است. این آزمایش‌ها، به هنگامی سر می‌گیرد که صحبت از مذاکرات غیراتمی منطقه منطقه می‌رود.
و نگاهی دیگر: خشکسالی در اتیوپی بیداد می‌کند. تداوم آن یعنی تلفات فاجعه‌بار؛ گله‌ها و بیداد گرسنگی و قحطی در اتیوپی وجود دارد.

وال ستریت جورنال نگاهی به یورش بی امان توفان‌ها، در بخشی از آمریکا دارد. سیلی بر چهره نیویورک که دامنه آن تا «نیوانگلند» کشیده می‌شود. برف سنگین، سبب تاخیر در سفرها از نیویورک تا شرق ماساچوست شده است. توفانی که در گرفته از سال ۱۹۷۸ تا به امروز در این بخش، اتفاق نیفتاده است. پنج اینچ برف، یعنی، اختلال در همه سفرها. یکصد و پانزده هزار خانه در ماساچوست، بدون برف مانده‌اند. با این همه، هشدار می دهند توفانی سنگین تر در راه است.
و نگاه دیگر به آمریکا: سفری با دروغ بزرگ. تور پر از دروغ ترامپ و افسانه انتخابات به سرقت رفته در آمریکا آغاز شد.

شون الیس در ۱۹۹۳ بی گناه به اتهام قتل در شیکاگو محکوم و به زندان رفت. او برادر دوقلویی دارد که سال ها است یکدیگر را ندیده اند. هر دو در زندان های جداگانه ای بودند. آن ها را از کودکی«توین» می خوانند. «کارل» برادر دیگر در نامه‌ای «شون» را با خبر ساخت، که او قاتل دو سیاهپوست است: متاسفم من همه این سال‌ها، زندگی‌ات را به باد داده ام. نمی خواهم با این راز بمیرم. من آن دو سیاهپوست را به قتل رساندم. شون محکوم به پنجاه و چهار سال زندان است. او همیشه گفته است بی گناه است. و سال ها به دور از قاچاق مواد مخدر بود. با این همه محکوم شده بود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا