بین المللی

حماس: آمریکا در جنایات صهیونیست‌ها شریک است

خبرمهم: سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اقدام کنگره آمریکا در حمایت از ذخایر موشک‌های گنبد آهنین اعلام کرد این کشور در جنایات اشغالگران شریک است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به طرح تصویب کنگره آمریکا مبنی بر تجدید پشتیبانی از ذخایر موشک‌های گنبد آهنین گفت: این نشان می‌دهد آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی شریک است.«عبدالطیف القانوع» یکی از سخنگو‌های این جنبش با منتشر کردن بیانیه‌ای اعلام کرد استمرار حمایت آمریکا از اشغالگران صهیونیست باعث می‌شود امنیت ما از بین برود و مقاومت مردم فلسطین را به سقوط می‌کشاند.
القانوع از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست بعد از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی دیگر بر این کشور تکیه نکند.
روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا با رای اکثریت قریب به اتفاق یک میلیارد دلار برای نوسازی سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین اختصاص داده شد.
آمریکا هر سال میلیارد‌ها دلار برای حمایت از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تصویب می کند. کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی ۵۵ درصد از کل کمک‌هایی است که این کشور ادعا می‌کند به دیگر کشور‌های جهان اختصاص داده است و ارزش این کمک‌های بلاعوض از سال ۱۹۴۸ میلادی به بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است، اما طبق برخی دیگر از ارزیابی‌ها میزان کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو ۲۷۰ میلیارد دلار را رد کرده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا