بین المللی

اظهارات فرمانده “سنتکام” ارتش آمریکا درباره احتمال جنگ با ایران

خبرهای فوری: این فرمانده نظامی آمریکایی در عین حال ادعا کرد که واشنگتن در پی جنگ با ایران نیست و ایران نباید عزم واشنگتن برای اجتناب از درگیری نظامی را بیازماید.

فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) در اظهاراتی تهدید آمیز گفت نیروهای نظامی ایالات متحده در منطقه آماده جنگ هستند و اگر جنگی احتمالی بین ایران و آمریکا روی دهد، این جنگ با توجه به مختصات قدرت نیروهای نظامی دو کشور جنگی عادلانه نخواهد بود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری به نقل از پایگاه خبری” واشنگتن اگزماینر”ژنرال “کنت. اف. مک‌کنزی” فرمانده “سنتکام” روز چهارشنبه در اظهاراتی در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در “واشنگتن دی‌سی” با اشاره به ارسال ناوهواپیمابر “آبراهام لینکلن” و بمب افکن‌های استراتزیک بی ۵۲ آمریکایی به منطقه گفت پیام ارسال سریع این ادوات به منطقه برای دوستان و دشمنان آمریکا این است که واشنگتن در دفاع از منافع خود و متحدانش اهل مسامحه نیست.

او گفت: ارسال این ادوات نظامی به منطقه پیامی روشن و صریح به دوستان و دشمنان ما دارد. پیام روشن و بدون ابهام این اقدام به ایران این است که هر گونه حمله‌ای از جانب این کشور علیه منافع آمریکا با نیرویی بی‌رحمانه پاسخ داده خواهد شد. .. اگر جنگی در بگیرد ما به طور کامل آماده هستیم که به تهدیدات پاسخ داده و از منافعمان دفاع کنیم و من فکر نمی‌کنم چنین جنگی عادلانه باشد.”

این فرمانده نظامی آمریکایی در عین حال ادعا کرد که واشنگتن در پی جنگ با ایران نیست و ایران نباید عزم واشنگتن برای اجتناب از درگیری نظامی را بیازماید.

این فرمانده نظامی آمریکایی در ادامه مدعی حمایت ایران از تروریسم و گروه‌های تروریستی در سرتاسر منطقه شد و ادعا کرد ایران با حمایت از شبه‌نظامیان حوثی به دنبال تاسیس یک دولت شبیه به حزب الله لبنان در یمن است.

ادعای حمایت ایران از حوثی‌های یمن و نسبت دادن آلام و ویرانی‌های جنگ یمن به ایران در حالی است که دولت عربستان سعودی به عنوان متحد منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا با همراهی و کمک نظامی و لجستیکی واشنگتن در بیش از ۴ سال گذشته با حمله به یمن و نابودی زیر ساخت‌های این کشور فقیر عربی، بنا به اعلام سازمان ملل متحد فاجعه‌ای انسانی و گسترده در این کشور را رقم زده است و واشنگتن از متحدان و حامیان اصلی جنگ یمن است.

گفتنی است سنتکام در لیست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترامپ در اقدامی خصمانه و بی‌سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی خارجی خود قرار داد.

[irp posts=”16778″ name=”تحلیل شرایط ایران و آمریکا؛ جنگ می‌شود یا نه؟”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. سلام همین طور که میدونید اسراییل سال هاست نیروهای حزب الله را تهدید و قدرت تجهیزاتش را به رخ میکشه اما تو جنگ ۳۳ روزه همچین به زانو در آمد که خودش مونده بود تانک های با اون قدرت زرهی چه جور نابود میشند ته کلام دشمن از ما میترسه چه امریکا چه دشمنان داخلی تنها قدرت ماندگار نیروی ایمان به خدا ی بزرگ است و این را بدانید ظلم هیچگاه پایدار نیست

  2. امریکا با ایران واردجنگ نخواهدشد
    بزرگترین شاخصه جنگ نکردنشون این هست که بعدازجنگ با ایران دیگرنمیتوانندکشورهای عربی ازجمله عربستانو بدوشن پس اوناروتوترس نگه میدارن وپولاشونومیگیرن

  3. خوب دور هاتونو که زدید عربده کشی هاتونم که کردید . برید گم شید از منطقه ما بیرون . ایران هرچقدر هم که مشکلات داخلی و درون ساختاری داشته باشه لااقل نفتو که میتونه با به اتیش کشیدن منطقه به ۱۵۰ دلار برسونه اونوقت مجبورین تو جنگنده ها و ماشیناتون تو خاک خودتون کود بریزین . سلطه طلب چه حکومتی چه غربی چه اعلاحضرتی بره به جهنم فقط تنها راه برون رفت استمرار راه دموکراسی وطنی است واصلاحات و در پی ان شایسته سالاریست هرچند ۱۰۰ بار شکست بخورد و صد چوب به زیر چرخش برود از خودی و بیگانه . کادو نمیخاییم .

  4. سلام دو نکته رو یاد آوری کنم اول اینکه آمریکا غلطی نمیکنه و همه اینا فقط خودنمایی هست و دوم اینکه صحرای طبس و گرفتن تفنگدارانشون یادشون رفته همش چرت و بیخوده خدا رو شکر ایران از بعد از جنگ پیشرفت خوبی داشته و اینشالا به سلاح های قدرتمندتری برسه

    1. وقتی که شب ازخواب بلند میشی بری دست شویی و دیدی و صدای هواپیماهای جنگی شنیدی بالاسرت یا از تو پنجره،با خودت میگی آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه یا من و امثال من چه خری بودیم یا چه غلطی کردیم که فکر می کریدم آمریکا هیچ…

  5. به نظرمیرسد این اقدامات مقامات امریکایی ازمانور دادن درخلیج فارس وعمان به رخ کشیدن تجهیزات وادوات جنگی به روسیه وچین هست .درشرایط عادی اگرامریکا این اقدام را انجام میداد درانظار بین المللی یک کار سبک سری انجام میداد وایران نباید جوگیرشده و وارد جنگ تبلیغاتی امریکا شود.باید خونسردی خودش را حفظ نماید تا جنگ تبلیغاتی به اتمام برسد مطمعنأ هرموقع شوی تبلیغاتی ادوات وتجهیزات نظامی وهشدار به روسیه وچین به اتمام برسد اوضاع منطقه ارام ونیروهای امریکایی خلیج فارس راترک خواهند کرد.ایران بهانه است .آمریکا وارد جنگ باایران نخواهد شد

    1. فعلا که له شدیم تو تو رم و گرونی و فقر و بدبختی. هی همینجوری میگین این نمیشه اون نمیشه و داره میشه. یه جنگ مونده دیگه بزار همونم بشه از این مرگ تدریجی خلاص شیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا