بین المللی

کارشناس عراقی: احتمال حمله به آمریکایی ها برای متهم کردن نیروهای نزدیک به ایران

خبرهای فوری: یک کارشناس امور نظامی عراق از احتمال وجود حمله هدفمند از سوی گروههای مسلح وابسته به ترکیه یا عربستان علیه مواضع نیروهای آمریکا در عراق برای متهم کردن نیروهای نزدیک به ایران خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، ‘صفا الاعسم’ کارشناس امور نظامی در عراق نسبت به احتمال اقدام گروههای مسلح وابسته به ترکیه یا عربستان برای حمله به مراکز نظامی آمریکا در عراق با هدف متهم کردن نیروهای نزدیک به ایران هشدار داد.

این کارشناس امور نظامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه عراق افزود: سناریوهای متعددی در مورد بحران میان ایران و آمریکا وجود دارد که یکی از آنها اقدام گروههای وابسته به ترکیه یا سعودی به انجام عملیات ضد آمریکایی در عراق با هدف متهم کردن نیروهای نزدیک به ایران است.

الاعسم گفت: پایگاه های آمریکا در سوریه خالی از نیرو است و بر عکس پایگاه ها و مراکز آمریکا در عراق، هدف قرار دادن آن فایده ای ندارد.

وی هشدار داد که این اقدام می تواند منطقه را به آتش بکشد و بر روی وضعیت امنیتی و سیاسی عراق نیز تاثیر جدی گذاشته و این کشور را در میانه بحران دوجانبه ایران و آمریکا در تنگنای شدید قرار دهد.

این کارشناس امور نظامی گفت: دولت عراق باید تعامل هوشمندانه ای با چنین احتمالاتی داشته باشد تا مانع افتادن عراق در بحران و ضربه خوردن به منافع ملی و بین المللی و امنیت آن شود.

به نظر می رسد هشدار این کارشناس امور نظامی عراق ناظر به آن بخش از تهدیدات مقامات آمریکایی است که گفته اند در صورت مورد حمله قرار گرفتن مواضعشان در عراق و منطقه آن را از چشم گروههای نزدیک به ایران دانسته و – به زعم آنها – پاسخ آن را به ایران خواهد داد.

همین تهدیدات باعث شده برخی کارشناسان احتمال حملات ساختگی و هدفمند به مراکز وابسته به آمریکا در منطقه برای درگیر کردن آمریکا در جنگ با ایران را مطرح کنند.

[irp posts=”17724″ name=”«مرد دیوانه» و «بازی بزدل»؛ چرا ترامپ ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرد؟”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا