بین المللی

درخواست شورای امنیت برای آتش بس در یمن؛ دلسوزی برای مارب یا ریاض؟!

خبررمهم: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات برون مرزی به عربستان، خواستار آتش بس در یمن شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  در حالی که طی روز‌های گذشته در حالی که طی روز‌های گذشته حملات یمن به عربستان در راستای پایان تعرض این کشور و جنایت‌های ائتلاف سعودی افزایش یافته و خسارات حملات یمن به عربستان در راستای پایان تعرض این کشور و جنایت‌های ائتلاف سعودی افزایش یافته و خسارات سنگینی را برای این کشور به ارمغان آورده است، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با تشکیل جلسه و صدور بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس در سراسر یمن شدند.شورای امنیت طی بیانیه خود از تشدید تنش‌ها در مارب ابراز نگرانی کرده و مدعی است، عدم پیشرفت در روند صلح ممکن است سبب سوءاستفاده تروریست‌ها در یمن شود.

براساس بیانیه صادره از سوی شورای امنیت و بدون هیچگونه اشاره‌ای به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، حملات برون مرزی به عربستان  محکوم شده و اعضای این نهاد خواستار برقراری آتش‌بس سراسری به شرح مندرج در قطعنامه‌های ۲۵۳۲ و ۲۵۶۵ شدند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه خود از همه طرف‌ها درخواست کردند تا بدون پیش‌شرط بر سر برقراری آتش‌بس سراسری با نماینده این نهاد در امور یمن همکاری لازم را داشته باشند. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا