بین المللی

نقص فنی و خطای انسانی عامل سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان

خبرمهم: نیروی هوایی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که خاموش شدن موتور و خطای انسانی دلیل سقوط هواپیمای آمریکایی در اافغانستان بوده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نیروی هوایی آمریکا در گزارشی اعلام کرد خاموش شدن موتور و خطای انسانی دلیل سقوط هواپیمای آمریکایی در ژانویه سال گذشته میلادی در افغانستان بوده است.

براساس این گزارش، در ژانویه سال گذشته یک هواپیمای آمریکایی در غزنی افغانستان سقوط کرده و ۲ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

در هنگام سقوط این هواپیما در منطقه تحت کنترل طالبان اعلام شد که این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره ۳۵۸ در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز این ولایت سقوط کرده،‌ اما بلافاصله اعلام شد که این هواپیمای آمریکایی بوده است.

در ابتدا طالبان مدعی شد که این هواپیما توسط این گروه سرنگون شده، اما وزارت دفاع آمریکا  با رد این ادعا گفته بود که هواپیمای این کشور در افغانستان سقوط کرده و سرنگون شدن آن توسط طالبان را رد کرد.

نیروی هوایی آمریکا در گزارش خود درباره این سانحه گفته است که یکی از موتورهای این هواپیما دچار نقص فنی و خاموش می شود، اما دو خلبان هواپیما به اشتباه موتور سالم را خاموش کرده و این موضوع در نهایت باعث سقوط و مرگ این دو نظامی آمریکایی شده است.

این هواپیما یک ساعت پس از پرواز با خاموش شدن موتور مواجه شده و دو خلبان که در نزدیکی فرودگاه بگرام و ۳۸ کیلومتری فرودگاه کابل بودند تلاش می کنند که هواپیما را به قندهار برسانند که در نهایت سقوط می‌کنند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا