بین المللی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی و روسی

خبرمهم: دولت آمریکا محدودیت های صادراتی جدیدی را برای بیش از ۱۰۰ شرکت چینی و روسی به بهانه روابط نظامی اعمال کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از بی بی سی، دولت آمریکا محدودیت های صادراتی جدیدی را برای بیش از ۱۰۰ شرکت چینی و روسی به بهانه روابط نظامی اعمال کرده است.

بر اساس این گزارش، صادرکنندگان آمریکایی باید قبل از صادرات “اقلام تعیین شده” به شرکت های موجود در لیست سیاه، مجوز بگیرند.

این لیست سیاه شامل تعداد زیادی از شرکت های هوافضای چینی و همچنین سرویس اطلاعات خارجی روسیه می شود.

این اقدام دولت آمریکا بخشی از فشارهای گسترده دونالد ترامپ بر دولت چین قبل از ترک کاخ سفید محسوب می شود. تنش ها بین واشنگتن و پکن در طی یک سال گذشته در مورد موضوعات حساس افزایش یافته است.

ترامپ چین را عامل شیوع ویروس کرونا در جهان می داند. دولت وی پس از اعمال قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ نیز علیه چین به شدت انتقاد کرد.

علاوه بر شرکت هایی که امکان ارتباط نظامی دارند، اخیراً دولت ایالات متحده محدودیت های بیشتری را برای شرکت های فناوری چین اعمال کرده است.

روز جمعه، دولت ترامپ ده ها شرکت چینی از جمله سازنده تراشه های کامپیوتری SMIC و همچنین شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین DJI را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا همچنین به ارائه دهندگان خدمات مخابراتی این کشور دستور داد تجهیزات ساخته شده توسط غول فناوری چین یعنی شرکت هواوی را از شبکه های خود حذف کنند. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا