اقتصادیبین المللی

شرکت چینی دولت ترامپ را شکست داد/آمریکا رسما از تحریم هوآوی عقب‌نشینی کرد

خبرمهم: وزارت بازرگانی آمریکا در عقب نشینی آشکار اعلام کرد که به شرکت‌های آمریکایی اجازه خواهد داد تا با شرکت هوآوی در حوزه توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه همکاری کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از راشاتودی، در حالی که دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته مواضع به شدت سخت‌گیرانه‌ای را علیه شرکت تولید تجهیزات مخابراتی هوآوی چین در پیش گرفته بود اما حالا در عقب‌نشینی آشکار وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد تغییرات جدی را در اعمال محدودیت علیه هوآوی اعمال کرده است.

بر همین اساس شرکت‌های آمریکایی اجازه خواهند داشت تا در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه با هوآوی همکاری کنند.

در واقع آمریکا چاره دیگری نداشت چرا که شرکت هوآوی سردمدار توسعه فناوری ۵G است و امتیاز سه هزار فناوری مرتبط با این شبکه را به نام خود ثبت کرده است.

بنابراین آمریکا هوآوی را تحریم کند یا نکند شرکت‌های آمریکای باید برای استفاده از هر یک از این فناوری‌ها به هوآوی پول بدهند.

از طرف دیگر عدم همکاری با هوآوی باعث خواهد شد شرکت‌های آمریکایی در توسعه فناوری شبکه مخابراتی ۵G از دیگر شرکت‌ها عقب بیفتد.

در الحاقیه منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا آمده است بر اساس تغییرات انجام شده قرار گرفتن نام هوآوی در لیست سیاه آمریکا از همکاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت چینی در توسعه فناوری‌های اساسی شبکه نسل پنجم جلوگیری نمی‌کند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، می‌گوید: این اقدام نشان دهنده اهمیت فراهم کردن مهارت برای حفاظت و توسعه اقتصاد و امنیت ملی آمریکا است.

هوآوی در ماه می سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفت و کاخ سفید دلیل این رویکرد در قبال هوآوی را تهدید علیه امنیت ملی این کشور عنوان کرد و مدعی شد هوآوی از کاربران خود جاسوسی می‌کند.

پس از این اقدام دولت ترامپ همکاری بدون مجوز شرکت‌های آمریکایی با هوآوی را ممنوع کرد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا