بین المللی

نتایج انتخابات آمریکا به کجا رسیده است؟ چهل و ششمین رئیس جمهور کیست؟

خبرمهم: جو بایدن نامزد حزب دموکرات به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک شده و تنها یک ایالت وی را از کاخ سفید دور می کند و این ایالت، عامل تعیین کننده در انتخاباتی خواهد بود که شاهد نزدیکترین رقابت در تاریخ انتخابات آمریکا است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  بین ایالت، نوادا است که شش رای الکترال دارد و برای پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری فعلی کافی خواهد بود و این در صورتی است که وی پیروزی در این ایالت را قطعی کند.

اما اوضاع در آریزونا از این قرار است که جو بایدن در حال حاضر پس از شمارش ۸۶ درصد آرای این ایالت، با کسب ۵۰.۷ درصد آرا در ازای ۴۷.۹ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

در نوادا پس از شمارش ۸۶ درصد آرا، بایدن با ۴۹.۳ درصد در مقابل ۴۸.۷ درصد آرای ترامپ پیشتاز است و این بدان معنی است  که نامزد دموکرات تنها با حدود هفت هزار رای پیشتاز است.

این در حالی است که این ایالت معمولا به نفع دموکرات ها رای می دهد و اگر چنین شود بایدن چه بسا نتیجه انتخابات را یکسره کند زیرا به حد نصاب لازم که ۲۷۰رای الکترال هست، دست خواهد یافت  زیرا تاکنون ۲۶۴ رای الکترال کسب کرده است.

با این حال نتایج شمارش آرا در چهار ایالت پنسیلوانیا، کارولینای شماری، جورجیا و آلاسکا همچنان ادامه دارد. طبق پیش بینی ها، ترامپ در پنسیلوانیای کلیدی، پس از شمارش ۸۹ درصد آرا از بایدن پیش است.

اما در جورجیا پس از شمارش ۹۵ درصد آرا، ترامپ با ۴۹.۷ درصد در ازای ۴۹.۱ درصد آرای بایدن پیش است در حالی که در ایالت کارولینای شمالی هم پس از شمارش ۹۵ درصد آرا، بایدن ۴۸.۷ و ترامپ ۵۰.۱ درصد آرا را به دست آورده اند.

اما در آلاسکا که معمولا به جمهوری خواهان رای می دهد، تقریبا نتیجه قطعی به دست آمده و در حال حاضر با شمارش ۵۶ درصد آرا، ترامپ با ۶۲ درصد از بایدن با ۳۳ درصد پیش است.

به هر حال روشن است که هیچ یک از نامزدها پیش بینی نمی کردند که نوادا که تنها دارای شش رای الکترال است و معمولا نامزد ها به آن توجه زیادی ندارند، در انتخابات امسال تعیین کننده باشد.

بدون شک پیروزی بایدن در این ایالت بدان معنا است که او چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و دوران ترامپ به پایان خواهد یافت. اما شکست او در برابر رئیس جمهور و نامزد جمهوری خواهان در این ایالت به این معنا است که نامزد دموکرات باید نتایج جورجیا و کارلینای شمالی را که در آنها ترامپ با فاصله ناچیزی پیشتاز است، تغییر دهد که این نیز به نظر بعید می رسد./شفقنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا