بین المللی

اوج حساسیت در انتخابات آمریکا؛ اتفاق غیرمنتظره در راه است؟

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  یکی از  جنجالی ترین انتخابات آمریکا به ساعات پایانی اعلام نتایج نزدیک می شود، رقابت نفسگیر میان ترامپ جمهوری خواه و بایدن دموکرات. تا این لحظه بایدن با ۲۳۸ رای الکترال از ترامپ با ۲۱۳ رای جلوتر است. این نتایج در حالی رقم خورد که هنوز نتایج آرای الکترال در ۷ ایالت آمریکا هنوز مشخص نشده است ممکن است اتفاق غیرمنتظره در راه باشد و هیچ کدام به عدد جادویی ۲۷۰ رای الکترال نرسیده و برابر شوند در این صورت داستان انتخاب رئیس جمهور ادامه می یابد.

تا کنون از مجموع ۵۳۸ رای الکترال تکلیف ۴۵۱ رای الکترال مشخص شده است اما در ۷ ایالت دیگر شامل آلاسکا(۳رای الکترال)، نوادا(۶رای الکترال)، پنسیلوانیا(۲۰رای الکترال)، ویسکانسین(۱۰رای الکترال)، کارولینای شمالی(۱۵رای الکترال)، جورجیا(۱۶رای الکترال) و میشیگان(۱۶رای الکترال) نتایج آرای الکترال اعلام نگردیده است. نتایج این ایالت ها نشان می دهد که در ۶ ایالت ترامپ از بایدن جلوتر است اما در ایالت های جورجیا و میشیگان رقابت تنگاتنگی وجود دارد.

با توجه به رقابت نفسگیر بایدن و ترامپ ممکن است اتفاق بی سابقه ای در انتخابات آمریکا رقم بخورد و آرای دو طرف در عدد ۲۶۹ رای الکترال مساوی شود که در این صورت مجلس نمایندگان آمریکا و سنا تکلیف پست ریاست جمهوری و معاون رئیس جمهور را روشن می کنند.

به عنوان مثال اگر بایدن ۳۱ رای الکترال از ۸۷ رای باقی مانده را بدست آورد و ترامپ باقی آرای الکترال را به خود اختصاص دهد دو کاندیدا حد نصاب آرای الکترال را به دست نمی آورند. با این حال ساعتی پیش هر دو کاندید انتخابات آمریکا خطاب به هواداران از موفقیت خود صحبت کردند به نحوی که ترامپ رسما اعلام پیروزی کرد. حال باید دید در ساعت آینده و شاید روزهای بعد کدام یک از این دو می‌توانند به مدت چهار سال راهی کاخ سفید شوند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا