بین المللی

انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران

خبرمهم: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش سالانه اش اعلام کرد از یکی از دو محل قبلا توافق شده با ایران بازرسی به عمل آورده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،   آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی اش درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که ایران اجازه بازرسی یکی از دو محلی را که بر سر بازرسی آن در هفته گذشته توافق شده بود ایجاد کرده است.
بر اساس یکی از دو گزارش آژانس که به رویت رویترز رسیده است، آژانس یکی از این تاسیسات را بازرسی کرده و نمونه برداری محیطی به عمل آورده است. نمونه های ذکر شده در این گزارش اشاره به هدف ردیابی مواد هسته ای دارند که احتمال داشت در این محل ها وجود داشته باشد.
طبق این گزارش،  بازرسان آژانس در تاریخ توافق شده دیگری با ایران که در سپتامبر ۲۰۲۰ خواهد بود برای نمونه برداری از محیط به یکی دیگر از این دو محل خواهند رفت.ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران بار دیگر افزایش یافته است.
در گزارش آژانس تصریح شده میزان این ذخائر در حال ۲۰۱۵ کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش یافته است.
میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است. بدین‌ترتیب میزان ذخائر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته‌ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته استایران در حال برداشتن گام‌های مقدماتی برای نصب سانتزیفیوژهای پیشرفته است
آژانس اتمی به نخستین سایت از میان ۲ سایت مورد درخواست خود در ایران دسترسی داشته و نمونه‌برداری کرده است. از سایت دوم طی روزهای آینده در ماه جاری بازدید به عمل خواهد آمد/ایسنا

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا