بین المللیسیاسی

ادعای پمپئو درباره سخنان مادورو راجع به خرید موشک از ایران

خبرمهم: وزیر امور خارجه آمریکا به توضیحاتی که رئیس جمهور ونزوئلا درباره ادعای رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر قصد کاراکاس برای خرید موشک از ایران داده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره اظهاراتی که نیکولاس مادورو اخیرا در واکنش به ادعای رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر قصد ونزوئلا برای خرید موشک از ایران، در صفحه توییترش نوشت: تعجبی ندارد که حکومت غیرقانونی مادورو برای (دست یافتن به) تسلیحات مرگ بار به دنبال ایران است. این دقیقا دلیل این است که ما تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران از جمله تحریم تسلیحاتی را باز می گردانیم. ما قدرتمندانه این تحریم ها را اعمال خواهیم کرد.
ادعای پمپئو در پی این مطرح می شود که آمریکا پس از عدم تصویب پیش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرده بود، اکنون به دنبال استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران است.
این در حالی است که حق استفاده از این مکانیسم تنها برای اعضای مشارکت کننده در برجام محفظ است. آمریکا دو سال پیش به مشارکت در توافق هسته اس پایان داد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا