بین المللی

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: چنانچه شرایط حکم کند و مقام معظم رهبری اذن دهند قطع به یقین همه نمایندگان مجلس داوطلب رفتن به غزه هستند.

خبرمهم: شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: من تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران اگر دخالتی در حمله حماس داشت با افتخار اعلام می‌کرد.

حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کسانی که در تلاش‌اند بگویند جمهوری اسلامی ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی دست داشته مغرض و معاند هستند و در تلاش هستند تا یک هجمه بین‌المللی بر‌علیه ایران ایجاد کنند.  

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تاکیدات رهبری، سیدحسن نصرالله از عدم دخالت ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی، عده‌ای درتلاش‌اند تا ثبات کنند این حمله با پشتیبانی ایران انجام شده، گفت: ببینید ما هم مخالفین خارجی داریم و هم مخالفین داخلی، هر دو مغرض و معاند هستند. وقتی که مقام معظم رهبری، در راس نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی به صراحت اعلام می‌کند که ما در حمله حماس به رژیم صهیونیستی دخالتی نداشتیم و حتی سید‌حسن نصرالله و جریانات مقاومت نیز به صراحت اعلام کردند که جمهوری اسلامی هیچ نقشی نداشته، طبیعتا ما نقشی نداشتیم چون اگر ما نقشی داشتیم به صراحت اعلام می‌کردیم.

حیدری اضافه کرد: ما ترسی از رژیم صهیونیستی نداشته، نداریم و نخواهیم داشت. پس در اینجا اصول سیاست و منطق حکم می‌کند که ما به صراحت اعلام کنیم که نقشی نداشته‌ایم. همانطور که حمایت معنوی و سیاسی‌مان از جریانات مقاومت را همیشه اعلام کردیم. 

وقتی یکی از جریانات مقاومت به نام حماس با یک طراحی و نقشه خوب و موثر می‌تواند حیثیت رژیم صهیونیستی از نظر  اطلاعاتی، امنیتی و نظامی به کشتار کودکان غزه خطر بیفتد خب طبیعی است که این‌ها می‌خواهند یک شریکی برای حماس پیدا کنند. 

اصلا یکی از ابعاد حماس این بوده که پنهان بود و خود حماس تصمیم‌گیرنده آن بود. به هر‌حال اگر این عملیات در حد حماس نبود لو می‌رفت و خنثی می‌شد. بنابراین چون عملیات حماس ابعادش برای رژیم صهیونیستی بسیار سنگین بوده و باعث فروپاشی هیمنه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی شد. 

این نماینده مجلس در ادامه افزود: الان هم یک سری جریانات تلاش می‌کنند بگویند جمهوری اسلامی در این عملیات دخالت داشته اما من تاکید می‌کنم ما اگر دخالتی در این حمله داشتیم با افتخار اعلام می‌کردیم. در ابتدای این حمله هم آمریکا و حتی خود رژیم صهیونیستی هم تاکید داشتند که ما ردی از ایران در این حمله نداریم. 

بنابراین کسانی که در تلاش‌اند بگویند جمهوری اسلامی ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی دست داشته مغرض و معاند هستند و در تلاش هستند تا یک هجمه بین‌المللی بر‌علیه ایران ایجاد کنند. ما از جریان مقاومت حمایت سیاسی، دیپلماتیک و معنوی داریم و این وظیفه کشور ما و مسلمانی ماست. 

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در‌خصوص ثبت‌نام نمایندگان مجلس برای رفتن به غزه گفت: نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند و مردم انتظار دارند که وقتی به افرادی رای می‌دهند و آن‌ها را به مجلس می‌فرستند، در این شرایط حمایت خودشان را از مردم غزه اعلام کنند. همه نمایندگان هم داوطلب هستند و تمایل رفتن به غزه دارند چون جنایت رژیم صهیونیستی برای هیچ وجدان بیداری قابل تحمل نیست. این جنایت واقعا یک جنایت بزرگی است.

وقتی چند هزار کودک کشته می‌شوند و قتل عام می‌شوند وظیفه هر مسلمانی است که واکنش نشان دهد. نمایندگان نیز در برابر این جنایت مثل هزاران مردمی هستند که ثبت نام کردند و آمادگی رفتن به غزه دارند. چنانچه شرایط حکم کند و مقام معظم رهبری اذن دهند قطع به یقین همه نمایندگان و مردم نیز آمادگی دارند از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند. 

شهریار حیدری نسبت به تحریم حماس گفت: حماس و مردم فلسطین به صورت مطلق در اشغال رژیم صهیونیستی هستند و دورشان یک دیوار از زمین، دریا و هوا کشیده شده و محاصره هستند. این‌ها چیزی از نظام بین‌الملل دریافت نمی‌کنند که حالا بخواهند تحریم شوند. یک سری اقدامات اولیه نظامی هم که در اختیار دارند صرفا ابتکار مردم خودشان و نیروهای عملیاتی مقاومت بوده و از نظر نظامی که صد‌درصد تحریم هستند. 

بنابراین چیزی که صدق نمی‌کند و معنایی در خصوص جریان‌های مقاومت همین بحث تحریم است. این‌ها را می‌خواهند دیگر از چه تحریم کنند وقتی از زندگی، خاک، آب و هوا تحریم شدند. پس این تحریم صرفا یک اقدام سیاسی و حمایت از رژیم صهیونیستی است و هیچ جایگاهی ندارد. 

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در‌خصوص برجام و روابط بین ایران و آمریکا اعلام کرد: اگر قرار باشد یک کشوری در درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی متهم شود، آن کشور آمریکاست که فرمانده جنگ بر‌علیه مردم غزه است. اما برجام و همچنین روابط جمهوری اسلامی با کشورهای غربی یک موضوع دیگر است چون محوریت تحریم‌ها و بحث برجام آمریکاست و طبیعی است برجامی که هنوز بنا‌بر گفته آقای امیرعبداللهیان در جریان است برایش قطع به یقین یکی از محوری ترین کشورهایی که باید برای رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی تلاش کند، آمریکاست. 

یکی سری بحث‌ها همواره جریان داشته و ممکن است در آینده هم منجر به برگزاری جلسات برجام شود. موضوع روابط ایران با آمریکا و جریانات فلسطین دو موضوع از هم جداست و مردم فلسطین حق دارند این مبارزه را به خاطر اشغال‌گری ادامه دهند و قطعا ادامه پیدا می‌کند. حالا ممکن است شدت یا ضعف داشته باشد. مردم فلسطین یک ملت مستقل هستند و آنچه که نامشروع است رژیم صهیونیستی است که نه دولتی دارد و نه حکومت یا سرزمینی که متعلق به خودش باشد.

شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: آمریکا دیدگاه‌های کاملا مشخصی نسبت به تحولات منطقه‌ای دارد و در‌حال حاضر در‌حال حمایت از رژیم صهیونیستی است و ما نیز دیدگاه‌های کاملا متفاوتی نسبت به آن‌ها در تحولات منطقه‌ای و نظام بین‌الملل داریم. به هر شکل برجام، یک موضوع جهانی و کاملا مشخص است که در آن چندین کشور نقش دارند و باید سرنوشت آن با آمریکا تعیین و تکلیف شود. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. اگه نماینده هابرن غزه یقیناکارغزه تموم میشه چراکه همون اندک غذای اونارو هم میخورن.به همین خاطرجنگجویان حماس ازگرسنگی میمیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا