اجتماعیاقتصادی

پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروسازها می‌ماند؟

خبرمهم: سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با اشاره به آغاز پیش‌فروش از عید فطر نحوه اخذ وجه از مشتریان را تشریح کرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، امیر جعفرپور درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجدد آغاز شود، اما باید بسترهایی نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود. جلسات لازم با پلیس راهور برگزار شده و امیدوار هستیم اتصال ما به بخش‌هایی از جمله ثبت احوال و پلیس راهور می‌تواند احتمال بروز خطا و تخلف را به حداقل برساند.

او درباره نحوه اخذ پول برای شرکت در ثبت نام خودرو تصریح کرد: پول‌هایی مردم دست خودروسازها نخواند ماند بلکه ما در تلاش هستیم تا با تهیه واسطه‌های بانکی پول‌ها تنها در حساب افراد متقاضی بلوکه شده و تا پایان فرایند ثبت نام و قرعه‌کشی بلوکه باقی خواهد ماند. در صورتی که فرد جزو برنده‌های قرعه کشی باشد این وجه برداشت شده و او ۴۸ ساعت زمان برای پرداخت ما بقی وجه زمان خواهد داشت.

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت بیان کرد: جعفر پور با تاکید بر این که تا زمان قرعه کشی این وجه قابل برداشت نخواهد بود تصریح کرد: با توجه به مشکلات و مفسده‌های احتمالی موضوع رزرو از فرایند قرعه کشی حذف شد و در صورت واریز نشدن وجه توسط خریدار نوبت از بین خواهد رفت. با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فرایند قرعه کشی هر ۳ ماه یک بار و در ماه‌های خرداد، شهریور و آذر انجام خواهد شد.

او گفت: در مجموع ۱۵۰ هزار دستگاه یعنی به ازای هر فصل ۵۰ هزار خودرو را از طریق قرعه کشی واگزار خواهیم کرد، حدود ۷۵۰ هزار دستگاه به رفع تعهدات اختصاص پیدا کرد و حدود ۲۰۰ هزار دستکاه به صورت فروش فوری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جعفر پور تصریح کرد: در مجموع ۳ نوع عرضه وجود خواهد داشت؛ نوع اول آن مشارکت در تولید است که تحویل آن به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موکول خواهد شد. مدل بعدی پیش فروش است که برای ماه‌های مهر تا اسفند انجام خواهد شد؛ ۲۰۰ هزار خودرو از این طریق فروخته خواهد شد و در فواصل بیش از ۳ ماه به دست مردم خواهد رسید

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: مدل فروش آخر روش قرعه کشی است که زمان تحویل آن از یک روز تا ۳ ماه خواهدبود ؛ ۱۵۰ هزار خودرو از این طریق فروخته خواهد شد./خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا