اقتصادی

پول مسکن نداریم!

خبرمهم: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت اقشار کم درآمد توان تأمین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن را ندارند که برخلاف هدف این طرح یعنی خانه‌دار کردن این قشر است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، آقای فیروزی پوربادی از دولت خواست برای تأمین آورده اولیه اقشار کم درآمد و استفاده از تسهیلات با سود و بازپرداخت مناسب، تدبیر کند.

آخرین آمار بانک مسکن نشان می‌دهد تنها حدود یک هشتم متقاضی‌های دریافت مسکن در قانون جهش تولید مسکن پول پرداخت کرده‌اند.

بر اساس این آمار، از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متقاضی، تا نیمه خرداد ماه امسال ۲۸۱ هزار نفر به حساب‌هایشان در این طرح پول واریز کرده‌اند؛ کارشناسان، از احتمال تورم در طرح نهضت ملی مسکن به علت تعلل متقاضیان در واریز آورده‌های اولیه ابراز نگرانی می‌کنند.

متقاضیات دریافت مسکن باید در ۴ مرحله آورده‌شان را پرداخت کنند که اولین آورده، در زمان ثبت نام و دومین مرحله آورده، پس از اجرای پی ساختمان باید واریز شود.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان  واریز شده که ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن را متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

آقای شایان خرداد ماه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بیشتر از ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حساب سازندگان پرداخت شده است.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرده سازندگان اجازه دریافت مبلغی بیش از میزان تعیین شده ندارند و منابع مالی با پیشرفت پروژه‌های ساختمانی باید پرداخت شود.

طرح نهضت ملی مسکن عنوان دیگری از قانون جهش تولید مسکن است که بر اساس آن، دولت باید در چهار سال ابتدایی اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی عرضه کند.

این در حالی است که آقای رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم هم در جریان انتخابات ریاست جمهوری پارسال، قول ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال را داده بود.

او ۲۳ خرداد ماه پارسال در رقابت‌های انتخاباتی گفته بود «باید هر سال یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد؛ زمین‌های دستگاه‌های مختلف در اطراف شهر‌ها باید آزاد شوند و هر سال یک میلیون واحد ساخته شود.» /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا