اجتماعیسلامت

زنگ خطر امیکرون در گلستان

خبرمهم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به به صدا در آمدن زنگ خطر پیک ششم کرونا، گفت: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی به حالت آماده باش درآیند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،عبدالرضا فاضل عصر امروز در جلسه اضطراری با معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام جدیدترین رنگ بندی ها وضعیت کرونایی استان گلستان به سرعت به سمت اوج پیک جدید می رود، اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته آمار مبتلایان به شدت افزایش پیدا کرده است که با توجه به تجارب قبلی بیانگر این است که زنگ خطر پیک ششم به صدا درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراکز درمانی استان گلستان باید در آماده‌باش کامل باشند، افزود: متاسفانه اگر به سرعت فکری برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی نکنیم با سرعت بالای شیوع این سویه از بیماری، به شدت شاهد گسترش و افزایش تعداد بیماران خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت رنگ بندی کرونایی بیشتر شهرهای استان گلستان نارنجی شده است، خاطرنشان کرد: این بیماری نسبت به سویه های قبلی شدت گسترده تری دارد و توصیه اکید می شود مردم شیوه نامه های بهداشتی  و مراقبتهای اولیه را کاملاً و با جدیت انجام دهند.

فاضل با دستوری مبنی بر اختصاص ظرفیت ویژه برای بستری بیماران مبتلا به اَمیکرن در بیمارستان‌های استان، ادامه داد: تاکید به مراجعه اولیه مردم به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت  و شروع مجدد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید از سوی همه مسئولان و رسانه ها صورت بپذیرد.

وی با ضروری دانستن تشویق و ترغیب مردم به تزریق دوز سوم واکسن، گفت: استفاده از ظرفیت متخصصان جهت راه اندازی مراکز تب در شهرستان ها نیز باید در دستور کار بخش های مختلف دانشگاه قرار بگیرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا