اجتماعیاستانیحوادثقم

کمک بلاعوض دولت به سیل زدگان گلستان

خبرهای فوری: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که دولت تاکنون ۳۳۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صاحبان هفت هزار و ۳۵۱ خانه آسیب دیده از سیل و رانش زمین در این استان پرداخت کرده است.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، محمدتقی زمانی نژاد روز پنجشنبه با ارسال گزارشی اظهار داشت: با پرداخت این رقم کمک بلاعوض دولت به سیل زدگان خسارت دیده گلستان، تعمیر ۶ هزار و ۸۵۱ واحد مسکونی با جدیت و سرعت آغاز شده که از این میان دو هزار و ۵۶۷ واحد هم مورد بهره برداری ساکنان آن قرار گرفت.

وی کل واحدهای مسکونی ارزیابی شده ناشی از خسارت سیل و رانش زمین در گلستان را تاکنون ۲۱ هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد تعمیری و بقیه باید از نو ساخته شود.

وی افزود: بیشترین واحدهای آسیب دیده در استان گلستان با ۱۳ هزار و ۵۶۷ واحد در مناطق روستایی واقع هستند که پنج هزار و ۸۵۴ واحد آن نیاز مبرم به نوسازی دارد.

زمانی نژاد در خصوص ارائه وام ارزان قیمت برای تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده از سیل گلستان هم گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۳۷۱ فقره پرونده متقاضیان دریافت وام مسکن به بانک‌های عامل در استان معرفی شده‌اند که هفت هزار و ۸۸۵ واحد تعمیری، سه هزار و ۷۶۵ واحد معیشتی و سه هزار و ۶۲۰ واحد احداثی است.

به گفته وی تاکنون بانک‌های عامل با هفت هزار و ۷۴۸ متقاضی دریافت وام قرارداد بسته‌اند که سه هزار و ۹۸۲ فقره تعمیری، یک هزار و ۹۲۲ فقره معیشتی و یک هزار و ۸۴۴ فقره ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به اقدام‌های صورت گرفته برای ساخت خانه‌های مسکونی سیل زدگان هم اشاره کرد و افزود: تاکنون آوار برداری یک هزار و ۵۹۵ خانه، پی کنی دو هزار و ۳۸۴ واحد و فونداسیون برای ۹۳۶ مورد، ایجاد ستون برای ۲۶۸ واحد، اجرا سقف برای ۵۷ واحد و دیوار چینی و عملیات ساختمانی برای ۲۰ خانه انجام شده است.

به گفته وی بارندگی‌های شدید انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ در گلستان به حدود ۵۰۰ روستا و شهرهای گنبد، آق قلا و گمیشان خسارت زد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا