اجتماعیاستانیسلامتفناوری

شایعه‌ای که واقعیت ندارد

خبرمهم: رئیس مرکز بهداشت طارم گفت: نقشه ارائه شده از نقاط کم‌خطر و پرخطر در رابطه با بیماری کرونا در آب‌بر صحت ندارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  این روزها با ورود بیماری کرونا به کشور، شاهد افزایش شایعات در سطح جامعه هستیم. شایعاتی که جز تشویش و استرس روحی شهروندان نتیجه دیگری ندارد.

بنا به گفته کارشناسانی که بر روی بیماری کرونا تحقیق می‌کنند، یکی از عواملی که می‌تواند منجر به پایین آمدن مقاومت بدن در برابر این بیماری و نقص سیستم ایمنی بدن شود، استرس و فشار عصبی بالا است.

یکی از بهترین راهکارها برای در امان ماندن از دام شایعات کرونایی، استفاده از منابع معتبر اطلاع‌رسانی از جمله صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و منابعی که علوم پزشکی برای اطلاع‌رسانی انتخاب کرده است، می‌باشد.

طی روزهای اخیر در فضای مجازی شهرستان طارم، نقشه‌ای با عنوان مکان‌های پرخطر و کم‌خطر کرونای شهر آب‌بر منتشر شد که در این نقشه برخی از محله‌های این شهر به‌عنوان مناطق پرخطر و برخی به عنوان مناطق کم‌خطر تعیین شده بود که انتشار این عکس موجی از نگرانی را در بین مردم به ویژه مردم محلاتی که به‌عنوان مناطق پرخطر معرفی شده بود، ایجاد کرد.

در همین رابطه رئیس مرکز بهداشت شهرستان طارم ، گفت: نقشه ارائه شده در فضای مجازی تحت عنوان نقاط پرخطر و کم‌خطر ابتلا به ویروس کرونا در خیابان شهید رجایی شهر آب‌بر، صحت ندارد.

جعفر مطهری با بیان این‌که تجمعات یکی از جاهایی است که می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد، افزود: همه مناطقی که تجمعات در آن صورت گیرد، از نظر مرکز بهداشت از لحاظ شیوع بیماری ویروس کرونا پر خطر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: کماکان به مردم توصیه می‌کنیم در خانه ماندن بهترین راه غلبه بر بیماری کروناست که امیدواریم شاهد افزایش همکاری‌ها در این زمینه باشیم./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا