اجتماعیسیاسی

کریمی اصفهانی: بی‌حجابی یک نوع جرم است و ما می‌خواهیم با آن برخورد کنیم

خبرمهم: توصیه من به تمام عزیزانمان، شهروندان و بانوان این است که بدانند حجاب یک محدودیت است که با آن باید تا جایی که امکان دارد خودشان را در معرض ناامنی قرار ندهند.

احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری و مهم نسبت به اجرای طرح جدید عفاف و حجاب گفت: توصیه من به تمام عزیزانمان، شهروندان و بانوان این است که بدانند حجاب یک محدودیت است که با آن باید تا جایی که امکان دارد خودشان را در معرض ناامنی قرار ندهند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، هر کشوری یک سری قوانین دارد که قوانین آن کشور باعث می‌شود خیلی از مسائل در جای خودش قرار بگیرد و ناامنی بوجود نیاید. توصیه دیگر من به بانوان این است که احترام به قوانین و جامعه بگذارند و بدانند که حجاب هدیه‌ای از طرف خداست نه اینکه قانون نظام جمهوری اسلامی باشد و هدیه‌ای است که در ابتدای اسلام با آن وضعیتی که برای بانوان بود وبرایشان خطر ایجاد می‌کرد، اسلام با حجاب یک نوع جایگاهی را برای بانوان گذاشت تا از خطر به دور باشند. لذا هر نوع رعایتی را که می‌کنند اولین منافع برای خودشان است و دومین مسئله اینکه نظام و مسئولین هم بالاخره باید بتوانند با احترام به جامعه این مشکلات و نا‌‌امنی‌‌ها را حل کنند. من فکر می‌کنم که لازمه این کار اطلاع رسانی خوب است در خصوص اینکه گفته شود بی‌حجابی یک نوع جرم است تا بعدها یک سری مشکلات پیش نیاید. به طور کلی خبر‌رسانی در این موضوع بسیار می‌تواند در کاهش مسئله حجاب اثر بگذارد.
در‌خصوص طرح جدید عفاف و حجاب نیز ما سعی داشتیم حدالامکان این مسئله بی حجابی کم شود، قرار بر مچ گیری نیست بلکه قرار است دست مردم و ملتمان را بگیریم تا بتوانیم بی‌حجابی را به حداقل برسانیم. و ضرورت هم دارد که با آن حداقلی‌ها برخورد شود که بالاخره احترام به جامعه را داشته باشند. کریمی اصفهانی در ادامه نسبت به تفاوت طرح جدید عفاف و حجاب با حضور ماشین‌های گشت ارشاد در سطح شهر، گفت: من با برخورد فیزیکی هم قبلا مخالف بودم هم الان. و اگر برخورد فیزیکی کمتر باشد بیگانگان کمتر می‌توانند در فضای مجازی جو‌سازی کنند. و این باعث یک آرامشی می‌شود که طرف در یک جایی مستند به او اعلام می‌شود که یک خطایی کردی. او باید یا تکرار نکند یا در صورت تکرار عواقب را در نظر بگیرید و قبول کند. اما در رابطه با حضور گشت‌های ارشاد در سطح خیابان امکان داشت نظرهای شخصی اعمال شود اما الان با وجود این طرح در یک جایی مستند بررسی می‌شود و به شخص اطلاع داده می‌شود و حتما هم تا جایی که اطلاع دارم یکی دوبار به دلیل رئوفت اسلامی صرفا تذکر باشد اما در مراحل تکرار حتما باید عواقب را شخص بپذیرد. من از ضابطین هم خواهش دارم که اگر چیزی را خوب بررسی کردند که ان شاالله طرح شتاب زده‌ای نباشد و حتما با جدیت مسایل را پیگیری کنند که بتواند باعث رفع مشکل در جامعه شود. در ادامه این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به عنوان یکی از موافقین اجرای طرح عفاف و حجاب و نصب دوربین های هوشکند برای شناسایی بی‌حجاب‌ها در سطح شهر اعلام کرد: در کشور، قانون اسلام حاکم است و اسلام اجازه بی‌حجابی را نمی‌دهد. همان قانونی که در اروپا وقتی شخص با روسری را بیرون میکنند کسی نمی پرسد که چه قانونی است و همه میگویند که قانون است و بالاخره حجاب نباید باشد. ماهم در اینجا قانون‌مان این است که حجاب باید باشد چون جز اصول است و هم در مسائل دینی آمده و هم در احادیث و قرآن به ان اشاره شده و هم در مسائل قانونی برای حجاب یک سری قوانین آمده که باید رعایت شود. احترام به جامعه هم خودش نوعی قانون است. کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که اگر واقعا امکان شناسایی بی‌حجاب‌ها با دوربین‌های هوشمند وجود دارد پس چرا تا الان عوامل مسمومیت‌های مدارس دختران با این دوربین‌ها شناسایی نشدند، گفت:

من نظرم را قبلا گفتم مسمومیت‌ها از نظر علمی هنوز برای متخصصین ما تایید و مشخص نشده و ممکن است دوربین در آنجا کارایی نداشته باشد چون یک سری از متخصصین در صدا و سیما هم گفتند یک بخشی تلقین است که به دانش آموزان وارد شده و بخشی حساسیت فصلی است.در اصل هم موضوع مسمومیت‌ها کار متخصصین است کار دوربین نیست که بتوان با دوربین پیگیری کرد. البته دوربین‌ها برای شناسایی خیلی از مسائل باید باشد که حتما باید عزیزان استفاده کنند . حالا اگر دوربین‌های ما در مسائل دیگر سهل انگاری کرده دلیل نمی‌شود که بگوییم در مسئله بی‌حجابی هم به همان دلیل که در جاهای دیگر دوربین استفاده نشده اینجا هم نباید استفاده شود. لذا هر چیزی جایگاه خودش را دارد. اولین منفعت اجرای این طرح و استفاده از دوربین‌ها نیز برای خود بانوان است که منفعت آنها را تامین می‌کند. همین طور که یک شی قیمتی را در معرض دید نمی‌گذارند، اسلام برای خانم‌ها با رعایت حجاب یک جایگاهی را قائل شده برای عظمت زن. امیدواریم این عظمت بانوان در سطح جامعه به آن‌ها برگردد و کسانی که فاقد مسئله حجاب بودند نیز مجددا به این عظمت دست یابند. در‌خصوص برخورد با بی‌حجابان نیز دوبار اول را تذکر می‌دهیم ولی بار سوم برخورد می‌کنیم. برخورد هم یا جریمه است یا محرومیت از خدمات دولتی و اجتماعی که تنبیهی باشد برای بانوان تا حجاب را رعایت کنند. انتخاب خود شخص هم است که در تنبیه‌ها و مجازات عدم رعایت حجاب تا کجا پیش برود. احمد کریمی اصفهانی در‌آخر نسبت به آمار ۲۰ میلیونی از تعداد خانم‌های بی‌حجاب در جامعه تاکید کرد: آمار ۲۰ میلیون بی‌حجابی در کشور کاملا غلط است. در راهپیمایی روز گذشته (روز قدس) حتی یک در‌صد هم بی‌حجاب وجود ندارد. بی‌حجاب کسی است که کاملا کشف حجاب کرده. در حالیکه نزدیک به ۹۰ درصد یا بالای ۹۰ درصد حجاب دارند و معتقد به حجاب هستند. ما کسانی را بی‌حجاب می‌دانیم که کامل حجاب را برداشتند و می‌خواهند دکورشان را نشان دهند که شاید کمتر از ۱۰ درصد جامعه زنان ما باشد و ما می‌خواهیم با آن‌ها برخورد کنیم.

گفتگو با احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه
مصاحبه : مطهره حیدری
موضوع: اجرای طرح مقابله با بی حجابی
تاریخ: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا