اجتماعی

همه آمارهای مربوط به همسرآزاری در ایران | از سطح تحصیل تا ترکیب جنسیتی

خبرهای فوری: رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبقه‌بندی زنان قربانیِ همسرآزاری بر اساس شغل نشان می‌دهد ۱۱.۵ درصد آنها شاغل و ۸۸.۵ درصد خانه‌دار و بیکارند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با بیان این مطلب، دلیل عمده همسرآزاری از سوی مردان را اعتیاد آنان دانست و گفت: عدم تسلط بر مهارت‌های زناشویی، بیماری‌های جسمی و روانی و بیکاری به ترتیب دیگر دلایل همسرآزاری به شمار می‌روند.

وی افزود: طبقه‌بندی آزارها بر اساس نوع آنها به ترتیب جسمی، عاطفی، روانی، غفلت و بی‌توجهی و سپس جنسی است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس تحصیلات، رتبه اول زنان قربانی خشونت متعلق به زنان با تحصیلات ابتدایی است.

وی بدون اشاره به آمار تماس‌های گرفته‌شده برای همسرآزاری با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ادامه داد: ۹۷.۷ درصد قربانیان همسرآزاری زنان و ۲.۳ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.

جعفری در مورد قربانیان همسرآزاری بر اساس مدت زندگی مشترک بیان کرد: ۳/۵ درصد آنها زیر یک سال، ۱۳ درصد یک تا ۳ سال، ۱۵/۵ درصد ۳ تا ۵ سال و ۶۸ درصد بالای ۵ سال از زندگی مشترک آنها می‌گذشت.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اولین گروه سنی زنان قربانی خشونت ۳۰ تا ۳۴ سال، بعد از آن ۳۵ تا ۳۹ سال و سپس ۲۵ تا ۲۹ سال داشتند. بیشترین فراوانی همسرآزاری در گروه سنی ۲۵ تا ۳۹ سال مشاهده شده است.

وی افزود: با افزایش سن زنان، خشونت در مورد آنها کم می‌شود به طوری که همسرآزاری در مورد زنان بالای ۵۰ سال حدود ۴ درصد است. همچنین همسرآزاری در زنان زیر ۱۸ سال نیز تقریبا ۴ درصد است.

جعفری در ادامه به آمار مربوط به مرتکبان همسرآزاری اشاره کرد و گفت: بیشترین فراوانی در سن مرتکبان همسرآزاری (مردان) بین ۲۵ تا ۴۹ سال است. تحصیلات آزاردهندگان بیشتر در مقطع زیر دیپلم بوده است. ۱۲ درصد مرتکبان همسرآزاری بی‌سواد بودند و ۲۵ درصد تحصیلات ابتدایی، ۲۴ درصد تحصیلات راهنمایی، ۱۱ درصد تحصیلات دبیرستان و ۱۸/۵ درصد تحصیلات در مقطع دیپلم داشتند.

وی همچنین اظهار کرد: آمار مرتکبان همسرآزاری در مقاطع دانشگاهی به حدود ۸ درصد می‌رسد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا