اجتماعی

دوره های MBA و DBA منجر به صدور مدرک تحصیلی نمی شود

خبرهای فوری: معاون حقوقی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: برگزاری دوره های MBA و DBA در موسسه های آموزشی آزاد منجر به صدور مدرک تحصیلی نمی شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، حسین سیمایی صراف روز یکشنبه اظهار کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار (DBA) که مؤسسه‌های آموزشی آزاد برگزار و ادعای صدور مدرک تحصیلی برای آنها دارند در واقع دانشگاهی نبوده و منجر به صدور مدرک تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه موسسه‌های برگزارکننده این دوره‌ها طوری اقدام می‌کنند که به نظر می‌رسد با برگزاری ۲۰، ۴۰، ۵۰ حتی ۱۰۰ ساعت از این کلاس‌ها، در واقع دوره دانشگاهی برای متقاضیان برگزار می‌کنند در حالی که این طور نیست.

معاون حقوقی وزیر علوم در مورد دانشگاه‌هایی که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند، توضیح داد: دانشگاه‌ها در پایان هر دوره صرفاً گواهی شرکت در این کلاس‌ها را برای افراد صادر می‌کنند.

سیمایی صراف، تاکید کرد: MBA و DBA دوره‌های آموزش آزاد است. برای ارتقا سطح سواد عمومی نیازی نیست حتماً به یک مقطع تحصیلی وارد شد، همانطور که برای دوره‌های نقاشی، زبان و هنر هم کلاس‌های آموزش آزاد برگزار می‌کنند اما صرفاً مدرک شرکت در دوره صادر می‌شود.

به گفته این مسئول وزارت علوم، برگزارکننده این دوره‌ها برای جلب مشتری اینگونه وارد میدان می‌شوند که دوره دانشگاهی برگزار می‌کنند.

برخی مؤسسه‌های خصوصی آموزش آزاد سال‌ها است که با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، اقدام به تبلیغ برگزاری دورهای یادشده به شرط صدور مدرک تحصیلی می‌کنند. این درحالیست که وزارت علوم بارها بر ممنوعیت چنین تبلیغاتی تاکید دارد. /‏ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا