اجتماعیسلامت

تزریق دز سوم ۴۰۰ برابر مرگ و میر و بستری کرونایی را کاهش می‌دهد

خبرمهم: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت‌: تزریق هر 3 دز واکسن کرونا تا 400 برابر میزان مرگ و میر و بستری شدید کرونایی را در پیک ششم کاهش می‌دهد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت‌: تزریق هر ۳ دز واکسن کرونا تا ۴۰۰ برابر میزان مرگ و میر و بستری شدید کرونایی را در پیک ششم کاهش می‌دهد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، مقدم در جلسه ستاد واکسیناسیون کرونا در اردبیل اظهار کرد: عمده مرگ و میرها در هفته‌های اخیر مربوط به افرادی است که به صورت نامنظم تزریق واکسن کرونا انجام داده و یا اقدامی مؤثر برای تزریق واکسن نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: برای بالا بردن ایمنی بدن تزریق هر ۳ دز برای افراد بزرگسال و ۲ دز برای کودکان ضروری و الزامی است تا از تشدید همه‌گیری امیکرون جلوگیری شده و فوتی‌ها به شدت کاهش پیدا کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما نگران وضعیت افراد بستری با شرایط حاد ریوی هستیم که در روزهای آینده باید منتظر افزایش فوتی‌های کرونا در پیک ششم باشیم.

مقدم افزود: در استان اردبیل با تزریق ۹۶ درصد دز اول واکسن جایگاه دوم کشوری را به دست آوردیم و با تزریق دز دوم با ۸۷ درصد پوشش جمعیت جایگاه سوم را داریم.

وی پایین بودن آمار تزریقی‌های دز سوم را نگران‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: ما همچنان در انتظار مراجعین برای تزریق دز سوم هستیم تا از سرعت انتشار ویروس و درگیری ریوی جلوگیری کنیم.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون سعی دارند تا به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم باشند تا تزریق دز سوم انجام شده و موج جدیدی از بستری‌ها و مرگ و میرها را شاهد نباشیم.

وی اضافه کرد: میانگین سنی بیماران بستری و بدحال بالاست و این نگرانی‌ها را برای افراد با بیماری زمینه‌ای و سالخوردگان بیشتر کرده است.

مقدم در مورد واکسیناسیون کودکان به عنوان تنها راه حل پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک بیان کرد: نباید خانواده‌ها نگران عوارض تزریق واکسن به فرزندانشان باشند بلکه باید به این فکر کنند که تزریق کامل واکسن کرونا به شدت آمار مرگ و میرها و بستری‌ها را کمتر می‌کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم اکنون با ۲۶۳ نفر بیمار کرونایی در استان که بستری در بخش‌های بیمارستانی هستند، ما وضعیت مساعدی نداریم و شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر به رنگ قرمز و خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا