اجتماعی

نگهداری عتیقه‌جات شهروند سمنانی را راهی زندان کرد

خبرمهم: مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از محکومیت فردی که اقدام به نگهداری غیرقانونی اشیای تاریخی و فرهنگی در منزل خود در سمنان کرده بود، خبر داد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از محکومیت فردی که اقدام به نگهداری غیرقانونی اشیای تاریخی و فرهنگی در منزل خود در سمنان کرده بود، خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، یدا… یحیی‌پور ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: این فرد، اقدام به نگهداری غیرمجاز ۵ قلم شی تاریخی و فرهنگی شامل کوزه خاکستری، آویز استوانه‌ای، بخشی از دستبند و … در منزل خودکرده بود که توسط مأموران انتظامی کشف و ضبط شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: پرونده در دادگاه کیفری ۲ شهرستان سمنان مورد رسیدگی قرار گرفت و دادگاه با توجه به نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی  مبنی بر تاریخی و فرهنگی بودن اشیای مکشوفه، حکم به ضبط اشیاء به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داد .
یحیی پور اضافه کرد: اشیای تاریخی مکشوفه هم اکنون در تصرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه خرید و فروش و نگهداری اموال تاریخی حاصل از حفاری غیرمجاز ممنوع بوده و خریدار و فروشنده علاوه بر ضبط اموال تاریخی به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌شوند .

وی افزود: براساس قانون چنانچه هر کس اموال تاریخی- فرهنگی موضوع این ماده را حسب تصادف به دست آورد و طبق مقررات میراث‌فرهنگی کشور نسبت به تحویل آن اقدام نکند به ضبط اموال مکشوفه محکوم می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا