اجتماعی

باید هیمنه امریکا در منطقه و جهان شکسته شود

خبرمهم:امام جمعه گنبدکاووس گفت: برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و امت واحده در جهان اسلام باید هیمنه امریکا در منطقه و جهان شکسته شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حجت‌الاسلام محمود ترابی عصر امروز در همایش دانشجویی با موضوع انقلاب اسلامی، جوان ایرانی، امید، خودباوری و پیشرفت در دانشگاه پیام نور شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در چله دوم انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر و موفقیت‌های پیش رو و رسیدن به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی باید به گذشته و مسیر طی شده   موفقیت‌های کسب شده نگاه کرده و آنها را برای نسل جوان و افرادی که در آن زمان نبودند، تبیین کرد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به هدف عالی قرانی که همان تشکیل تمدن نوین اسلامی مسیر طولانی باید طی شود و در این مسیر نباید ذره‌ای شرک و نفاق در جهان وجود داشته باشد.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به اوایل انقلاب و زمان پیروزی انقلاب اسلامی با زمان حال داشته باشیم متوجه می‌شویم که ایران اسلامی با درایت و توانمندی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به موفقیت‌های چشمگیری در این سال‌ها رسیده و در منطقه و جهان اسلام به گونه‌ای معرفی شده که حتی دشمنان ایران اسلامی نیز از موضع خود در ۴۳ سال گذشته نسبت به این کشور کوتاه آمدند و ایران را یک کشور تاثیرگذار در معادلات منطقه قبول دارند.

وی ادامه داد: در زمان رژیم شاهنشاهی سفیر آمریکا در کشور ما می‌توانست تصمیم گیرنده باشد و آمریکا ایران را کاملا در مستعمره خود در آورده بود اما امروز حتی وزیر خارجه آمریکا جرات موضع‌گیری در منطقه نداشته و نمی‌تواند در مقابل با ایران وارد جنگ فیزیکی شود.

ترابی گفت: آمریکا در سال‌های گذشته بالاترین ورژن خباثت مانند بمباران شیمیایی، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم کشورهای مختلف و خشن‌ترین جنگ‌های نیابتی در جهان بود اما امروز به دلیل صلابت و شکوه ایران اسلامی، با وجود اینکه بیش از ۳۰ هزار نیرو را به طور ویژه آموزش و تربیت کرده تا پیشگام  جامعه مدنی در افغانستان باشند سیاست‌گذاری خود را در خاورمیانه به انگلستان  واگذار کرده است.

وی بیان کرد: برای تشکیل تمدن نوین اسلامی در جهان و همچنین تشکیل امت واحده باید هیمنه آمریکا در جهان شکسته شود.

امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در داخل کشور باید نیروهای انقلابی و انقلابیون تقویت شده و بقول فرمایشات مقام معظم رهبری نباید اجازه دهیم تا نیروهایی در مسئولیت‌ها قرار گیرند که انقلابی نبوده و وابسته غربگرا نباشند گرچه هتوز دولت مردمی جدید نتوانسته مجموعه همراهی که به دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند سرکار بیاورد.

قرارگاه دانشگاهی در راستا تبیین ارزش‌های نظام جموری اسلامی در گنبدکاووس تشکیل شده است
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: قرارگاه دانشگاهی در کنار قرارگاه فرهنگی در راستا تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی به نسل موان راه‌اندازی شده است.

علیرضا شابدین اظهار کرد: در سالهای گذشته رهبر معظم انقلاب بر کلید واژه بصیرت و بصیرت افزایی تاکید فراوان داشته و از اربعین سال ۱۴۰۰ تاکید مقام معظم رهبری بر کلید واژه جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: در جهاد تبیین باید اوج تلاش توسط همه اقشار مختلف روحانیون، اساتید، مسوولان اجرایی، نخبگان و غیره در راستا تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی انجام شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا