اجتماعی

وظیفه مردم در قبال امام جمعه از نظر علم‌الهدی

خبرمهم: علم الهدی گفت امام جمعه باید خود را پدر مردم بداند و هم برای مردم که امام جمعه را به عنوان پدر بپذیرند و البته هیچکس به پدر خود توهین و فحاشی نمی کند، لذا این حداقل وظیفه مردم در قبال امام جمعه است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سیداحمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با امامان جمعه، افزود: البته تاکید معظم له بر لزوم رفتار پدرانه داشتن امام جمعه با همه مردم، تکلیفی دوسویه ایجاد می کند که هم امام جمعه باید خود را پدر مردم بداند و هم برای مردم که امام جمعه را به عنوان پدر بپذیرند و البته هیچکس به پدر خود توهین و فحاشی نمی کند، لذا این حداقل وظیفه مردم در قبال امام جمعه است.

وی اظهار داشت: دیدار امامان جمعه با رهبر انقلاب در سالروز برپایی نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت که تهیه و تدوین منشور امامت جمعه در کشور با رهنمودهای حکیمانه رهبری از اهداف این دیدار بود.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به پنجم مرداد، سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد و نیز مرگ محمدرضا شاه پهلوی گفت: این دو حادثه مهم نشان از امداد ویژه الهی برای نابودی دشمنان خدا و ملت ایران دارد.

آیت الله علم الهدی مرگ شاه در این روز را دفن نظام شاهنشاهی در خاک پس از ۲۵۰۰ سال سلطه دانست و افزود: همچنین در روز پنجم مرداد عملیات افتخارآفرین مرصاد علیه منافقان انجام شد که در آن سه هزار تن از منافقان کوردل هلاک شده و هزار و ۵۰۰ نفر از آنان نیز زخمی شدند.

وی از منافقین به عنوان یک جریان خیانت‌پیشه کم‌نظیر در تاریخ ایران یاد کرد و گفت: آنان مدعی مجاهدت برای خلق بودند اما دو حرکت شامل مزدوری آنان برای صدام و آمریکا نشان داد آنها شروع به مبارزه با مردم ایران کرده اند.

وی گفت: خوشبختانه بصیرت مردم، صلابت رهبری و فداکاری رزمندگان در هیچ زمانی به این عناصر فرصت طلب اجازه نداد تا منویات شیطانی خود را محقق بسازند.

امام جمعه مشهد همچنین به رشد زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب از زن به همراه چادر و پوشش، عنصری قوی و موثر در سرنوشت کشور ساخته است.

آیت الله علم الهدی افزود: امروز در دنیا دو شخصیت شناخته شده برای زنان وجود دارد که شامل شخصیت زن در تمدن غربی به عنوان یک کالای جنسی است و در استخدام شهوانی مردان است و دیگری شخصیتی است که انقلاب اسلامی ایران برای زن تعریف کرده و زمینه فعالیت او را در همه صحنه ها، آن هم با چادر و حجاب کامل فراهم ساخته است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه با گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی، زنان با قوت و به صورت موثر در کشور نقش آفرینی کرده اند، گفت: اثرگذاری زنان در کشور بعد از انقلاب اسلامی کاملا روشن و گویاست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا