اجتماعی

دستگیری باند پزشکان قلابی!

خبرمهم: رییس نظام پزشکی بندرعباس گفت: فردی با همکاری دو همدستش با مدرک فوق دیپلم و با جعل عنوان پزشک جراح در بندرعباس اقدام به بیماریابی اینترنتی می‌کرده است که با همت وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی بازداشت شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، از بندرعباس، دکتر حسین کرمپور رییس نظام پزشکی بندرعباس ظهر امروز اظهار کرد: بر اساس گزارشاتی که به ما داده شد، متوجه فعالیت باندی در شهر بندرعباس شدیم که با مدرک جعلی جراحی اقدام به انجام عمل‌های سنگین جراحی زیبایی می‌کرده است.

 وی در همین زمینه توضیح داد:  فرد غیر پزشکی با مدرک کاردانی اتاق عمل برای مدت حدود یک سال در بندرعباس و استان هرمزگان با جعل عنوان جراح در حوزه زیبایی اقدام به انجام عمل‌های جراحی نظیر پیکر تراشی، تزریق چربی و … می‌کرده است که با توجه به فعالیت در ۷ مرکز مختلف پزشکی، با ورود دستگاه اطلاعاتی و دستگاه قضایی و با پیگیری صورت گرفتته از سوی نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی دستگیر شده است.

رییس نظام پزشکی بندرعباس اضافه کرد: این فرد و همدستانش که دو نفر از آنان دستگیر شده‌اند، با جعل مهر و سربرگ دیگر پزشکان و سربرگ بیمارستان‌ها اقدام به خروج برخی داروها نیز می‌کردند و حتی در پالایشگاه‌ها و منزل شخصی خود نیز اقدامات درمانی و ویزیت انجام می‌داده است.

به گفته کرمپور، وی یک جوان ۳۴ ساله بوده که شبکه‌ای از اقدامات فساد آلود در حوزه پزشکی را مرتکب شده و با تشکیل شبکه و جعل انواعی از مهر و سربرگ، با اشکال مختلفی از طریق فضای مجازی بیماریابی می‌کرده است.

رییس نظام پزشکی بندرعباس همچنین گفت: دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی ابعاد دیگر این پرونده هستند و حتی نظام پزشکی بندرعباس درخواست دارد تا عکس و عنوان این فرد در رسانه‌ها به طور قانونی منتشر شود تا افرادی که از ناحیه این فرد دچار ضرر و زیان و آسیب شده‌اند بتوانند حقوق پایمال شده خود را مورد پیگیری قرار دهند.

وی وجود خلأ نظارتی در زمینه نظارت بر مراکز زیبایی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون در شهر بندرعباس فردی با لیسانس حسابداری اقدام به تأسیس کلینیک زیبایی و طبابت کرده و حتی شعبه دوم خود را در تهران در حال افتتاح دارد که کاملا غیرقانونی است و خواستار برخورد با چنین افرادی هستیم که بدون هیچ مدرک تحصیلی اقدام به دخالت در امور پزشکی می‌کنند.

کرمپور اضافه کرد: گزارشی داشتیم که فرد آرایشگری در بندرعباس سه روز از شهر دیگری به بندرعباس می آید و در خانه اقدام به بوتاکس و تزریق چربی و اقدامات پزشکی می‌کند که پیگیری این دست افراد نیز در دستور کار ویژه قرار دارد.

وی برخورد صورت گرفته با این دست از مفسده‌ها در پرونده اخیر را امیدی برای پزشکان در راستای مبارزه همه‌جانبه با کوهی از تخلفات و مفاسد این چنینی بخصوص در زمینه اعمال زیبایی با عنوان کلینیک زیبایی و پوست و مو عنوان کرد و بیان داشت: نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاههای متولی برای برخورد با تخلفات حوزه بهداشت و درمان بخصوص در زمینه مراکز زیبایی هستیم.

رییس نظام پزشکی بندرعباس خاطرنشان کرد: در بندرعباس مرکز کلینیک کاشت مویی وجود دارد که بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد که متاسفانه این اقدام نیز غیرقانونی است.
کرمپور با تقدیر از تلاش‌های علوم پزشکی هرمزگان، دستگاه اطلاعاتی و دستگاه قضایی، گفت: بنده ۵ ماه است که کار خود را در نظام پزشکی بندرعباس آغاز کرده‌ام و تقویت ارتباط با رسانه‌ها، تقویت نظارت بر حوزه‌های پزشکی و درمانی و تقویت تعامل با جامعه از عمده برنامه‌هایم در این حوزه است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا