اجتماعی

دیپلماسی اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس فعال می‌شود

خبرمهم: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد تعامل با کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه باعث فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و رشد منطقه آزاد قشم می‌شود که این مهم در دستور کار این سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، افشار فتح اللهی روز شنبه در آیین معارفه به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: مناطق آزاد کشور ریه‌های تنفس در شرایط تحریم هستند و باید از ظرفیت موجود در این مناطق بهره برد.وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌های این مناطق بهبود روابط اقتصادی و توسعه صادرات در حوزه خلیج فارس است که در صدر برنامه‌های این سازمان قرار دارد.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این جزیره به دلیل موقعیت ویژه و خاص خود بسیار متفاوت از سایر مناطق آزاد کشور است و با ایجاد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اهداف توسعه در قشم ریل‌گذاری می‌شود.

مردم قشم مزیت و سرمایه عظیم جزیره قشم هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش مردم قشم به عنوان سرمایه‌ای عظیم در جزیره در نظر گرفته می‌شود و از این ظرفیت برای تحقق اهداف تعریف شده، استفاده می‌شود.
وی افزود: با تکیه بر ارزش‌ها و فرهنگ غنی قشم، این جزیره به منطقه‌ای برتر در گردشگری تبدیل می‌شود.
فتح‌اللهی افزایش اعتماد مردم را اولویت خود دانست و ادامه داد: مردم قشم پس از ۳۰ سال از تشکیل مناطق آزاد هنوز از مزایای آن بهره‌مند نشده‌اند و این امر منجر به بی‌اعتمادی و گله‌مندی شده است.

اقتصاد دریامحور تقویت می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش سواحل در تحول اقتصاد گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از این ظرفیت ارزشمند محور توسعه خوانده شده و تقویت اقتصاد دریامحور باعث ایجاد تحول اقتصادی در کشور می‌شود.
وی افزود: افزایش تولید و پرورش محصولات دریایی علاوه بر ایجاد ثبات در تامین مواد غذایی مردم، ارزآوری فراوانی را به دنبال دارد.
فتح‌اللهی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات نیز از سایر نتایج تقویت اقتصاد دریا محور است که امیدواریم به آن دست یابیم.

قشم به هاب انرژی در منطقه تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با تغییر دیپلماسی حاکم بر مناطق آزاد، قشم تبدیل به هاب انرژی منطقه می‌شود.
وی افزود: با توجه به موقعیت ویژه قشم در کنار تنگه هرمز و خلیج فارس و وجود شرایط طبیعی پهلوگیری کشتی‌ها در سواحل این جزیره، باید این منطقه به هاب انرژی تبدیل شود.
فتح اللهی ادامه داد: بهره‌گیری از ابزارهای نوین و جذب سرمایه گذاران داخلی، خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور در دستور کار است که این امر نیز با کوتاه کردن فرآیند صدور مجوزها و مبارزه با گلوگاه‌های ایجاد فساد امکان‌پذیر است.
صبح امروز با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور، معاونان، استاندار هرمزگان، ائمه جمعه و جماعت شیعیان و اهل سنت قشم، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی، بزرگان و معتمدان جزیره قشم و جمعی از خانواده ایثارگران از خدمات ۶ ماهه علی درویش پور تقدیر شد و افشار فتح‌الهی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا