اجتماعی

فعالیت اصناف بعد از ۱۲ شب در صورت نیاز

خبرمهم: منصوری گفت:اگر صنفی اعلام کند که از نظر محل یا زمان ارائه خدمت به زمان فعالیت بیشتری احتیاج دارد می‌توانیم بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنیم.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی ملارد اظهار کرد:ملارد از شهرستان‌های مستعد استان تهران است. ما در غرب استان تهران از نظر سرانه‌هایی مثل اموزشی باداشتی و امنیتی دچار مشکل هستیم. در این حال که ظرفیت ویژه‌ای از صنعت و اقتصاد در این جا وجود دارد مشکلاتی هم وجود دارد. در بازدید امروز مشکلات واحد‌هاذی تولیدی مورد به مورد شنیده شد و برای برخی از آن‌ها در نشست همین امروز تصمیماتی گرفتیم.وی ادامه داد:برخی از این مشکلات صنعت دغدغه عمومی صنایع استان تهران است از جمله مشکلات شعاع ۱۲۰ کیلومتری که نفس واحد‌های استان تهران را گرفته است. مشکلاتی که در حوزه تغییر کاربری ارازی کشاورزی وجود دارد. موضوع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر قانون است. در یک دوره‌ای ۶ بند با امضای رئیس سازمان محیط زیست و وزیر صمت برای اصلاح این قانون پیشنهاد دادند. یک بند از این بین در کارگروه مقررات زدایی تصویب شد که فقط بخشی از کار بوده است تا بتوانند افزایش ظرفیت داشته باشند بدون تغییر در عرصه و نوع تولید، اما مساله فرا‌تر از این موضوع است.
استاندار تهران گفت:در حوزه بهداشت و درمان هم بیمارستان خوبی با زیربنای ۱۴ هزار متر مربع ساخته شده و از نظر ساختمانی تکمیل شده است. ۷۰ درصد تجهیزات آن تامین شده و مابقی آن هم در اسرع وقت تامین شود. تعطیلی واحد‌های صنفی در ۱۲ شب قائده‌ای بوده که از مدت‌ها قبل وجود داشته است، اما اگر صنفی اعلام کند که از نظر محل یا زمان ارائه خدمت به زمان فعالیت بیشتری احتیاج دارد می‌توانیم بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنیم.
وی افزود:ما نظرمان را درباره لغو ممنوعیت تردد شبانه در ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران اعلام کرده‌ایم. ما بحث علمی کردیم و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تایید کردند که اجرای این طرح کم اثر است. الان باید درباره این موضوع تجدید نظر شود، اما مسئله ملی است که باید در ستاد ملی مقابله با  کرونا بررسی و نتیجه نهایی آن اعلام شود. این پیشنهاد نباید منجر به عادی انگاری شرایط شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا