بین المللی

ورود افغانستانی ها به ترکیه ممنوع شد

خبرمهم: ترکیه با به‌روزرسانی مقررات سفر به این کشور، محدودیت‌هایی را برای سفر اتباع افغانستان به این کشور تعیین کرد.

بنا بر بخشنامه‌ای که تازگی به‌دست دفاتر خدمات مسافرت جهانگردی و هواپیمایی کشور رسیده است، ترکیه با به‌روزرسانی مقررات سفر  به این کشور اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافران با تابعیت افغانستانی برای انجام سفر به کشور ترکیه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ترکیه به تازگی در بخش‌هایی از مرز زمینی مشترک با ایران، دیوار کشیده است که بنا بر اعلام دولت این کشور، بخشی از هدف این دیوارکشی،  مقابله با مهاجرت روزافزون افغان‌ها از مرز ایران است.

در ادامه مقررات جدید سفر به ترکیه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، آمده است: تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی تست را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. فهرست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir  قابل دریافت است.

همچنین مسافران بالای شش سال، قبل از پرواز باید در لینک https://register.health.gov.tr به صورت آنلاین ثبت‌نام شوند و کپی از تایید نهایی و QR کد تشکیل‌شده را همراه داشته باشند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا