اجتماعی

نمکی: ایران از محورهای اصلی تولید واکسن کرونا در جهان می‌شود

خبرمهم: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به همت جوانان این سرزمین, ایران به یکی از تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان تبدیل می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  سعید نمکی روز پنجشنبه در آیین روز ملی جشن پرچم و اهتزاز بلندترین پرچم ایران به ارتفاع ۲۵۰ متر در باغ کتاب تهران افزود: تاریخ این سرزمین به سه مقطع قبل، بعد از اسلام و بعد از انقلاب تقسیم می شود و جفا است ۲ مقطع را در نظر نگیریم و از مقطع سوم منفک بدانیم.

وی یادآورشد: ایران بزرگ با تکیه بر فرهنگ ایرانی هنوز زبان و نوروز باستانی خود را حفظ کرده؛ همانگونه که عید قربان و فطر را نگاه داشته است.

نمکی اظهار داشت: یکی از مقاطع تاریخی این کشور، ۱۲ فرورین است که استقلال و آزادی این کشور را رقم زد و خود باوری و تکیه بر خویشتن از دستاوردهای آن بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبل انقلاب میزان مرگ و میر کودکان و زنان در زمان زایمان حداقل ۱۰ برابر امروز بود و امروز در دورترین نقاط کشور خانه بهداشت و سلامت داریم.

وی خاطر نشان کرد: امروز خدمات درمانی ما به گونه ای است که در شرایط کرونا به بیماران در داخل بیمارستان خدمات درمانی ارائه کردیم و در زمینه ماسک از نقش یک وارد کننده به یک تولید کننده و صادرکننده تبدیل شدیم. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا