سیاسی

عراق اجازه اخلال در امنیت ایران در مناطق تحت کنترل دولت و نواحی تحت هدایت اقلیم کردستان را ندهد

خبرمهم: رئیس‌جمهور گفت تهرن از بغداد انتظار دارد که اجازه هیچ‌گونه حضور مخل امنیت ایران را در مناطق تحت کنترل دولت فدرال یا اقلیم کردستان را ندهد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حجت الاسلام رئیسی با یادآوری پیام یکی از مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق به  وی مبنی بر اینکه اگر حاج قاسم سلیمانی نبود اقلیم کردستان نبود اشاره کردند که متاسفانه اقلیم دچار غفلت‌هایی شده است ولی جمهوری اسلامی ایران تحرکات رژیم صهیونیستی را با دقت تحت نظر دارد و همکاری با این رژیم کودک‌کش قابل پنهان کردن نیست و به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم که آنها از طریق هیچ کشوری از جمله عراق، امنیت منطقه را به خطر بیاندازند.

فواد حسین نیز در این دیدار با تاکید بر اهتمام عراق به تقویت سطح همکاری و هماهنگی‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: عراق نه تنها خود را همسایه بلکه همپیمان و دوست جمهوری  اسلامی ایران می‌داند.

به گفته وزیر خارجه عراق، سرزمین عراق هرگز جایی برای اقدام علیه امنیت ایران نخواهد بود و آماده همکاری گسترده از جمله در حوزه امنیتی برای جلوگیری از بروز هرگونه تهدید علیه منافع جمهوری اسلامی ایران هستیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا