سیاسی

استقبال مقامات اقلیم کردستان عراق از ظریف در اربیل

خبرمهم: "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلی وارد اربیل شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مقامات اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  در مراسم استقبال رسمی از ظریف،  هیات بلند پایه‌ای شامل قباد طالبانی معاون نخست وزیر، ریبر احمد وزیر داخلی، فوزی حریری رییس دیوان ریاست اقلیم، سه فین دزه یی رییس دپارتمان روابط خارجی اقلیم کردستان عراق و مدیرکل دفتر روابط ایران و اقلیم حضور داشتند.همچنین شمار دیگری از شخصیت‌های کرد محلی و نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل در این مراسم از ظریف استقبال کردند.

رییس دپارتمان روابط خارجی دولت اقلیم کردستان پیش از سفر ظریف با صدور بیانیه‌ای که در رسانه‌های عراق بازتاب یافت، اظهار داشت: ایران روابط دیرینه با عراق و اقلیم کردستان دارد و از سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به گرمی استقبال می‌کنیم.

سه فین دزیی با یادآوری اینکه ظریف جلساتی با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد کرد،  افزود: ظریف یک دیپلمات باتجربه است که به طور عینی به اوضاع نگاه می کند؛ بی شک پرونده ها و موضوعات زیادی وجود دارد که در جلسات با وی در اربیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز /دوشنبه/ پس از پایان سفرش به قطر وارد بغداد پایتخت عراق شد و طی دو روز دیدارهای مختلفی با رییس جمهور جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس، رهبر مسیحیان کلدانی جهان، رهبران مذاهب و عشایر شیعه و سنی و نیز شخصیت های دانشگاهی عراق داشت.

در این دیدارها یکی از موارد محوری که مقامات عراقی بر آن اتفاق نظر داشتند؛ قدردانی از نقش محوری ایران در ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم و تلاش در جهت تحکیم روابط با همسایگان بویژه عراق بود. همچنین در این دیدارها مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی و اجتماعی محور موضوعات مشترک فی مابین دو کشور ایران و عراق بود. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا