بین المللیسیاسی

در مذاکرات باج نمیدهیم!!

خبرمهم:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ایران در مذاکرات ضرب‌الاجل تعیین کند؛ این ما هستیم که برای دیگران ضرب‌الاجل تعیین می‌کنیم.

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در رابطه با شرایط مذاکرات وین و پیش‌بینی تصمیمات برای آن، گفت: بحث مذاکرات روند مشخصی دارد که در حال پیگیری است. نکته‌ای که در این باره مطرح است و از جمله دغدغه‌های مجلس و دولت سیزدهم نیز به شمار می‌رود این است که به غربی‌ها باج داده نشود و مذاکرات از موضع عزتمندانه ادامه پیدا کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، وی اظهار کرد: ادامه مذاکرات باید به معنای واقعی کلمه منجر به نتایج برد-برد شود نه با آن مفهوم و تعابیری که روحانی، ظریف و عراقچی ادعا می‌کردند بلکه به طوری که در عمل منافع ایران را در پی داشته باشد و در این صورت طبیعی است که از طرف مقابل نیز خواسته‌هایی را برطرف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این همان خط اصلی است که مجلس از دولت می‌خواهد و دولت نیز آن را پیگیری می‌کند. مذاکرات در حال انجام است و ما هیچ عجله‌ای نداریم چرا که شرایط کشور و اقتصاد مردم را به نتایج وین گره نزده‌ و پیوند نداده‌ایم؛ بنابراین عجله‌ای در این زمینه وجود ندارد.

نادری تصریح کرد: بنابراین در زمان مناسب و هرگاه نتیجه مطلوب برای ما حاصل شود تصمیمات اتخاذ می‌شود و نتایج آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در رابطه با برخی اظهارنظرات طرف مقابل مذاکرات مبنی بر اینکه باید برای ایران ضرب‌العجل مشخص شود، گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ایران ضرب‌الاجل تعیین کند؛ این ما هستیم که برای دیگران ضرب‌الاجل تعیین خواهیم کرد. یک سوی این مذاکرات ما هستیم و ادعای طرف‌های دیگر مبنی بر اینکه باید برای ایران ضرب‌العجل مشخص شود مورد پذیرش ما قرار نمی‌گیرد و ایران چنین چیزی را قبول نخواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ما مذاکرات را تا جایی ادامه خواهیم داد که منافع کشور و ملت ما به طور کامل تامین شود، بنابراین ایران هیچ خط قرمزی در مذاکرات درخصوص بحث ضرب‌الاجل زمانی ندارد./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا