سیاسی

دولت چند روز وقت دارد تا سرپرست وزارت آموزش و پرورش را معرفی کند؟

خبرمهم: معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: فردا هیات دولت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام و شهداء تجدید میثاق خواهد کرد و پس از آن اولین جلسه هیات دولت با حضور وزرا جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سید محمد حسینی با حضور در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه سیزدهم افزود: مجلس، هفته بسیار پرکاری را داشت و در مجموع، وزراء به غیر از دوسه مورد توانستند نظر نمایندگان ملت را جلب کنند.وی ادامه داد: ارائه پاسخ وزرا پیشنهادی به سوال نمایندگان مجلس به ویژه سخنان پایانی رییس جمهور، برای مجلس مؤثر بود و نمایندگان هم با رأی بسیار بالا به وزرا پیشنهادی رای اعتماد دادند.
حسینی با اشاره به اینکه میزان آرای مثبت نمایندگان در مقایسه با دوره‌های قبل بیشتر بود، اضافه کرد: اینگونه نبود که مجلس بدون بررسی، موافقت کند و با دقت، همه مسائل از جمله برنامه‌های وزیران پیشنهادی را بررسی کردند.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: فقط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که از ابتدا تا حدودی مشخص بود امکان رأی آوری او کمتر است، رأی نیاورد.
حسینی افزود: رییس جمهور در فکر فرد جایگزین است و به دلیل اهمیت وزارت آموزش و پرورش، شاید حتی امشب یا فردا سرپرست جدید اعلام شود و پس از آن وزیر پیشنهادی بعدی برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود.
وی اضافه کرد: برای هر وزارتخانه، چند نفر بررسی شد به همین علت می‌توان از گزینه‌های دیگر استفاده کرد.
حسینی با اشاره به اینکه کشور در زمینه سلامت و اقتصاد، مشکلاتی دارد، تأکید کرد: با جدیت و سرعت، کار‌ها پیش خواهد رفت.
معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: به نظر می‌رسد کابینه دولت، ترکیب خوبی دارد، زیرا هم جوانان فعال و صاحب اندیشه و هم افراد با تجربه و کارآمد در آن حضور دارند.
حسینی اضافه کرد: امیدواریم برنامه تحول و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، اجرایی و عملیاتی شود. /اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا