فناوری

افزایش حقوق کارکنان اپل

خبرمهم: گزارشی جدید حاکی از آن است که اپل به منظور حفظ کارمندان فعلی خود دستمزد نیروهای خرده‌فروشی‌هایش را از 2 تا 10 درصد افزایش داده است. این افزایش دستمزد برای نیروهای بخش فروش، پشتیبانی Genius Bar و برخی از کارمندان ارشد ساعتی اعمال شده است.

گزارشی جدید حاکی از آن است که اپل به منظور حفظ کارمندان فعلی خود دستمزد نیروهای خرده‌فروشی‌هایش را از ۲ تا ۱۰ درصد افزایش داده است. این افزایش دستمزد برای نیروهای بخش فروش، پشتیبانی Genius Bar و برخی از کارمندان ارشد ساعتی اعمال شده است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، در دوره‌ای که اکثر کارمندان از شغل‌های خود استعفا می‌دهند و کمبود نیروی کار متخصص بیشتر از گذشته به شرکت‌ها فشار آورده، منطقی است که شرکت‌هایی مثل اپل به دنبال حفظ نیروهای خود باشند. کوپرتینویی‌ها دستمزد نیروهای مختلف خرده‌فروشی‌های خود را بین ۲ تا ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

رقم دقیق افزایش دستمزد به هر خرده‌فروشی و نقش دقیق هر کارمند بستگی دارد. منتها این افزایش برای همه کارمندان اتفاق نیفتاده و حقوق برخی از آن‌ها ثابت مانده است. البته اپل تازه در چند روز اخیر خبر افزایش دستمزد را به خرده‌فروشی‌ها و نیروهای خود اعلام کرده، در نتیجه ممکن است بقیه کارمندان هم در روزهای آتی با خبر افزایش دستمزد خود روبرو شوند.

دستمزدهای جدید اپل از ماه جاری اعمال می‌شود

دستمزدهای جدید ظاهرا قرار است از ماه جاری میلادی پرداخت شوند. گفتنی است این افزایش دستمزد جدا از بازبینی‌های سالانه اپل در زمینه حقوق و افزایش‌های سالانه‌ای است که معمولا در ماه اکتبر رخ می‌دهد.

منابع آگاه به ماجرا به نشریه بلومبرگ گفته‌اند این افزایش دستمزد برای کارمندانی اعمال می‌شود که پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ کار در اپل استورها را شروع کرده بودند. افزون بر این، اپل سعی دارد با این تغییر، حقوق کارمندان ارشد خود را نسبت به کارمندان جدید متناسب‌تر کند.

این اقدام در شرایطی اعلام می‌شود که چند روز پیش در خبر دیگری مشخص شد اپل می‌خواهد مزایای کار در فروشگاه‌های خود را افزایش دهد. در آن گزارش گفته شده بود که هدف کوپرتینویی‌ها از ارائه مرخصی‌های بیشتر علاوه بر حفظ نیروهای فعلی، جذب نیروهای جدید است./دیجیاتو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا