بین المللی

چین با تحریم پاسخ اتهام زنی‌های آمریکا را می‌دهد

خبرمهم: چین در پاسخ به اتهام زنی‌های آمریکا در خصوص منشا شیوع کرونا، تعدادی از مقامات آمریکایی را تحریم می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، چین در پاسخ به اتهام زنی‌های آمریکا در خصوص منشا شیوع ویروس کرونا و صدور لایحه سنای آمریکا برای محدود شدن اقدامات پکن، در نظر دارد ۴ عضو کنگره آمریکا و دو سازمان در این کشور را تحریم کند.

گلوبال تایمز در بخشی از مقاله خود آورده است: «چین نه تنها قصد پاسخگویی نمادین را دارد، بلکه می‌تواند اقداماتی را انجام دهد که برای آمریکا دردناک باشد.»

بر اساس گزارش این پایگاه، اریک اشمیت، دادستان کل ایالت میسوری که نخستین بار دادخواست علیه مقامات چینی را ارائه کرد و آن‌ها را متهم به پنهان کردن اطلاعات درباره کووید-۱۹ کرد، در فهرست تحریم‌های پکن علیه آمریکا قرار دارد.

پیش از این، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی لایحه‌ای را در سنا به تصویب رساند که طبق آن اگر پکن گزارش کاملی درباره علل شیوع ویروس کرونا ارائه نکند، مشمول تحریم‌های آمریکا می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده است. او در کنفرانس خبری خود گفته بود: «با نظر سناتور لیندسی گراهام برای تنبیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان موافقم و حتماً این موضوع را بررسی خواهم کرد».

دیروز طرحی به دست جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا ارائه شد که به موجب آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اختیار تحریم چین به علت شیوع کرونا و مسائل مرتبط با آن را داشته باشد.

این در حالی بود که سخنگوی وزارت خارجه چین لایحه گراهام را «غیراخلاقی» توصیف کرد و آن را مغایر با واقعیت‌ها دانست. او اعلام کرد از زمان شیوع کرونا ویروس، چین همکاری نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت (WHO) داشته است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا