بین المللی

مخالفت روسیه با تحریم آمریکا علیه ایران

خبرمهم: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از واشنگتن خواسته تا با توجه به شیوع ویروس کرونا به تحریم‌های یک جانبه خود علیه ایران پایان دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد روسیه از آمریکا خواسته تا با همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در سرتاسر جهان به تحریم‌های یک جانبه خود علیه ایران پایان دهد.

ریابکوف در صحبت‌ها امروز خود ابراز داشت:« ما از آمریکا خواسته‌ایم و همچنان خواهیم خواست تا به تحریم‌های غیر انسانی خود علیه ایران پایان دهد. این تحریم‌ها به کمبود حاد تجهیزات بهداشتی در این شرایطی که ویروس کرونا همه گیر شده است، می‌انجامد.»

او در ادامه افزود واشنگتن آگاه است میان دریافت یک‌بار کمک بشر دوستانه و درآمد‌های صادراتی برای تأمین برنامه‌های مهم تفاوت بسیار است و ایران با تحریم‌هایی که آمریکا از تأمین بودجه محروم مانده‌ است.

پیش از این چین نیز از آمریکا خواسته بود تا به تحریم‌هایش علیه ایران پایان دهد و آن را مانعی برای مهار کرونا در ایران خوانده بود.
تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۱ هزار نفر جان‌ خود را از دست داده اند. ایران از جنبه مبتلایان به ویروس کرونا در رده چهارم قرار دارد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا