بین المللی

گفت‌وگوی تلفنی عریقات و بوگدانف درباره اوضاع فلسطین و مقابله با کرونا

خبرمهم: دبیر اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) به صورت تلفنی با معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره حل و فصل درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل و مبارزه با ویروس کرونا رایزنی کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی(وفا)، صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که وی در تماس تلفنی با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره اوضاع فلسطین و چشم انداز صلح میان فلسطین و اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی و برقراری گفت‌وگوی مستقیم میان طرفین با کمک کمیته چهارجانبه بین‌المللی رایزنی کرد.

در این بیانیه آمده است، مبارزه با ویروس کرونا و تدابیر اتخاذ شده از سوی مقامات روسیه و فلسطین برای مهار ویروس و از بین بردن تبعات منفی آن از محورهای مذاکرات میان طرفین بوده است.

این در حالی است که در پی اظهارات اخیر سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مبنی بر قصد این کشور برای ارائه کمک مالی به ارزش پنج میلیون دلار به فلسطینی‌ها برای مبارزه با کرونا، دولت فلسطین اعلام کرد، هیچ‌گونه کمکی را از آمریکا دریافت نکرده و نیازی هم به اموال آن ندارد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، کمک‌های مالی که دوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرده سال‌ها پس از آن است که دولت دونالد ترامپ کمک‌های خود را به کرانه باختری اشغالی و نوار غزه را کاهش داد.

فریدمن در توییتر نوشت: برای من بسیار مسرت‌بخش است که ایالات متحده پنج میلیون دلار به بیمارستان‌ها و خانواده‌های فلسطینی برای تأمین نیازهای فوری و نجات بخش در زمینه  مبارزه با کووید- ۱۹ ارائه دهد.

وی مدعی شد: “ایالات متحده، به عنوان بزرگترین اهدا کننده کمک‌های بشردوستانه در جهان، متعهد است تا به مردم فلسطین کمک کند”.

وزارت امور خارجه آمریکا در سایت خود اعلام کرد، مبلغ پنج میلیون دلار به منزله کمک بین‌المللی در موارد بحرانی از سوی آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده است.

در همین راستا، دولت فلسطین روز جمعه دریافت هرنوع کمکی از دولت آمریکا را رد و تاکید کرد، نیازی به اموال آمریکا ندارد.

این اظهارات در جریان کنفرانس مطبوعاتی ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین درباره تحولات مربوط به کرونا مطرح شد.

ملحم گفت: ما از دولت آمریکا هیچ پولی دریافت نکرده‌ایم، هیچ‌گونه ارتباط و تماسی با آن نداشته‌ و نیازی هم به پولشان نداریم.

سخنگوی دولت فلسطین از مردم آمریکا و نهادهای آمریکایی حامی حقوق فلسطین ابراز قدردانی کرد.

فلسطین تا ظهر جمعه ۳۰۷ مورد ابتلا به ویروس کورونا را ثبت کرده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا